یادگیری ماشین – بازی سرنوشت ساز کارآفرینان!

نیاز، مادر اختراع است، یادگیری ماشین و کارآفرینان این را اثبات می کنند!

با نگاهی به تاریخ می بینیم، این کارآفرینان هستند که مشاهده می کنند، ایده می دهند، اقدام می کنند و تحول ایجاد می کنند. هدف کار آفرینان ساختن زندگی بهتر برای انسان ها و ارزشمند کردن جامعه است. آن ها با ابتکار و مهارت هایی که دارند، در ارزیابی عملکرد خوبی دارند. با ایجاد جرقه ی ایده ای در ذهن هر کارآفرین، یک تغییر بزرگ در راه است. در سراسر دنیا، مردم ایده هایی دارند اما این استارت آپ ها و شرکت های نوپا هستند که بهترین و مستعدترین کارآفرینان را در معرض دید قرار می دهند.

یادگیری ماشین به شرکت ها کمک کرده است تا امور بازاریابی خود را بهبود بخشیده و ارتقا دهند. امروز، قصد داریم در مورد اهمیت یادگیری ماشین برای کارآفرینان صحبت کنیم.

یادگیری ماشین برای کار آفرینان

یادگیری ماشین چگونه به کارآفرینان کمک می کند؟

در اینجا، روش هایی که یادگیری ماشین به کارآفرینان کمک می کند تا کسب و کار خود را توسعه دهند آورده شده است.

۱- یادگیری عمیق

یادگیری عمیق ، نحوه بازاریابی ، تولید و فروش محصولات را به طور کامل تغییر می دهد. مدل ها به طور مستقل نتایج را ترسیم کرده و قواعد کلاسه بندی را از داده های بدون ساختار ایجاد می کنند.

داده های بدون ساختار ، شامل داده های ” روزمره ” مانند تصاویر و صدا ها است که تجزیه و تحلیل شان برای کامپیوتر بسیار دشوارتر است. پردازش اطلاعات بدون ساختار ، یک موفقیت بزرگ برای هوش مصنوعی بود.

دقت تشخیص در یادگیری عمیق بسیار بالاتر رفته است. همه این موارد به لوازم الکترونیکی مصرف‌کننده کمک کرده است تا انتظارات کاربر را برآورده کنند.

الف- به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید

برای یک شرکت بسیار مهم است که در زمان مناسب مشتریان مناسب داشته باشد. به عنوان مثال، برای یک شرکت صندوق سرمایه گذاری مشترک ، بازار هدف یک متخصص حرفه ای خواهد بود.

یادگیری عمیق ، در اینجا به کارآفرینان کمک می کند تا بازارهای مناسب را هدف قرار دهند. این متخصصین حرفه ای باید از LinkedIn ، Facebook یا Google برای جستجو ها یا اهداف شبکه استفاده کنند. با هدف قرار دادن این مخاطبین ، یادگیری عمیق باعث دیده شدن تبلیغات می شود.

ب- بهترین موارد را هدف قرار دهید

با هوش مصنوعی ، تغییر عمده ای در حجم داده ها برای تحلیل الگوها و روندها وجود دارد. این امر به شناخت بهتر و سریع تر مشتریان و مصرف کنندگان نسبت به گذشته کمک می کند. هرچه کسب و کار ها در مورد مشتریان و خواسته های آن ها اطلاعات بهتری داشته باشند، تمرکزشان بر تحویل کالا بیشتر خواهد بود.

فیس بوک تبلیغات کاملاً هدفمندی را از طریق متن ایجاد کرده است. همین راهکار در Pinterest ، Instagram ، Snapchat و سایر پلتفرم های شبکه های اجتماعی وجود دارد.

۲- دسترسی به مشتریان موجود

شناختن مشتریان بالقوه خوب است، اما رویکرد صحیح به آن ها بسیار مهم است. مشاغل در گذشته، بازاریابی سنتی انجام می دادند، که در آن شرکت بصورت تصادفی با مشتریان تصادفی تماس می گرفت و تبلیغات می کرد. اکنون مشاغل از مشتریان بالقوه خود مطلع هستند و سعی می کنند این مشتریان هدف را حفظ کنند.

یادگیری عمیق در اینجا نقشی اساسی دارد. شرکت ها اکنون از ربات های پاسخگو ( Chatbot ) استفاده می کنند:

chatbot یک برنامه رایانه ای است که از طریق روش های شنیداری یا متنی، درست مثل یک انسان به مکالمه با کاربران می پردازد. با استفاده از این پلتفرم، مخاطبین می توانند به صورت خودکار افزایش پیدا کنند. این به تعامل مشتریان با تجربیات شخصی کمک می کند.

۳- اطلاعات ناقص ، خطرناک است

از دست رفتن داده ها ، اتفاق خوشایندی نیست و برای اغلب مشاغل یک مشکل اساسی ایجاد می کند و می تواند شامل هرگونه اطلاعات از دست رفته ای در هر زمینه ای باشد از جمله مخاطبین ، شناسه ایمیل HR ، آدرس یا هر چیز دیگری.

اما با یادگیری ماشین ، جای نگرانی نیست. مدل ها هوشمند هستند، آن ها آنچه را که مشخصا از دست رفته است ثبت می کنند و پس از شناسایی اطلاعات از دست رفته، آن ها را ردیابی می کنند. پایش داده ها ، پردازش زبان طبیعی و هوش مصنوعی به ماشین کمک می کند تا این کار را انجام دهد.

۴- اشتباه کردن کار انسان است، پس چرا از یادگیری ماشین استفاده نکنیم؟

انسان ها اشتباه می کنند، مسلما هیچ کس کامل نیست. اما، هنگامی که یادگیری ماشین اعمال می شود، از ساخت و ساز گرفته تا لوازم الکترونیکی، کارها می توانند به طور موثر و کارآمد انجام گیرند و نیز هیچ نقصی نداشته باشند. با تحلیل خودکار نقص محصول ، احتمال خطا از بین می رود. بنابراین، وقتی یک ماشین دچار مشکل شده و بیش از حد گرم شود، بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد یا مشکلی در سیم کشی ایجاد شود، یا هر مشکل دیگری، به بازرسان هشدار داده می شوند.

با اتوماسیون و کنترل مرکزی ، شناسایی تغییرات در محل کار و ردیابی تجهیزات سنگین ، می توان بهره وری کارگران را محاسبه کرد.

۵- بار سختی کار را با یادگیری ماشین به اشتراک بگذارید

انسان ها کارهای وقت گیر زیادی دارند که باید انجام شوند. ماشین ها از دستورات داده شده پیروی می کنند و آن را بطور کامل انجام می دهند. این کار، کارایی و دقت را در برخی زمینه ها بهبود می بخشد. کارهایی مانند نگهداری سوابق ، مدیریت آن ها و تجزیه و تحلیل آن ها ، می تواند با استفاده از برنامه های کاربردی یادگیری عمیق انجام گیرد. این امر همچنین به استراتژی های درمانی و کاهش وقت و هزینه کمک می کند. بنابراین، سازمان می تواند روان کار کند و عملکرد بهتری داشته باشد.

برای مثال : ۳۰۰ هزار ساعت از شرکت حقوقی J.P. Morgan با استفاده از یادگیری ماشین صرفه جویی شده است. این روش برای پردازش مجموعه بزرگی از داده ها، به یادگیری ماشین نیاز دارد و از برنامه نرم افزاری هوشمند برای بررسی اسناد و پرونده های حقوقی گذشته استفاده می کند. که اگر این کار توسط انسان انجام شود، بیش از ۳۰۰ هزار ساعت طول می کشد. با یادگیری ماشین، این برنامه فقط چند ثانیه طول می کشد.

۶- یادگیری ماشین مناسب ترین و بهترین گزینه ها را به شما توصیه می کند

یادگیری ماشین ، سال هاست که توسط بازاریابان دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد. این کار با تلفیق تمام اطلاعات موجود در مورد یک فرد انجام می شود، که شامل خریدهای گذشته، رفتار فعلی وب ، تعاملات ایمیل ، موقعیت ، صنعت ، اطلاعات جمعیتی و غیره است. در واقع در مورد علایق فرد تصمیم گیری کرده و بهترین محصولات یا مرتبط ترین محتوا را انتخاب می کند. این توصیه ها مرتبط ترین اطلاعات را یاد می گیرند. اطلاعاتی که ممکن است شخص خاصی آن ها را دوست داشته باشد، مانند ویژگی ها ، سبک ها ، دسته ها ، قیمت ها ، گرایش و غیره. این الگوریتم با سابقه جستجوی افراد ادامه می یابد.

در این میان، یادگیری ماشین در مورد دسته ها ، برند ها ، عناوین ، نویسندگان ، نظرات و…  پیشنهادات زیادی ارائه می دهد. با یادگیری ماشین ، تجربه ایمیل خوبی ایجاد می شود. این به بازدیدکنندگان نشان می دهد که شما آن ها را عمیقاً درک می کنید و به تصمیم می گیرند با علاقه خرید کنند.

۷- به طور خودکار بخش های مهم بازار مشتریان را تشخیص دهید

یادگیری ماشین به شما کمک می‌کند تا تجربیات شخصی و متناسب با خود را ارائه دهید. بخش بندی بازار ، ابزاری بسیار ارزشمند برای بازاریابان است. زیرا به ایجاد گروه هایی از مشتریان بر اساس تفاوت های معنادار، به منظور درک بهتر گروه های تقسیم شده، کمک می کند. بازاریابان به راحتی می توانند تفاوت های آشکار بین مشتریان همیشگی و مشتریان زودگذر یا مشتریان جدید و مشتریان قدیمی را تشخیص دهند. اما با وجود اطلاعات بسیار زیاد مشتری که برخی ساختار یافته و برخی بدون ساختار هستند، این کار ساده ای نیست. این الگوها برای رمزگشایی واضح نیستند. همچنین در تغییر محیط پویا ، سلیقه ، انتخاب و اولویت های مشتریان در حال تغییر هستند.

یادگیری ماشین در اینجا به عنوان ناجی عمل می کند و به شما در شناسایی بخش هایی که قادر به تقسیم بندی آن نبودید، کمک می کند. همچنین به استفاده از اطلاعات مناسب برای مشتری هدف مناسب کمک می کند و در نتیجه به مکالمه و ایده پردازی کمک می کند تا بطور کاربردی ادامه یابد.

برای مثال : آقای X می خواهد خانه ای را خریداری کند و به دنبال راه هایی برای تأمین مالی خرید خانه است و رفتار ها خاصی را از خود نشان می دهد، که می توان این رفتار ها را با الگوریتم یادگیری ماشین درک، تفسیر و تحلیل کرد. این دانش به بازاریاب کمک می کند تا پیشنهادات بهتری به مشتری ارائه دهد، زیرا اکنون از شرایط لازم مطلع است. لذا، یادگیری ماشین می تواند به بازاریاب کمک کند تا خدماتی را که مشتری ممکن است دوست داشته باشد را ارائه داده و رضایت او را جلب کند.

یادگیری ماشین چگونه آینده را شکل می دهد؟

واقعیت افزوده ( AR ) آینده است

درباره فروشگاه های سایت آمازون چیزی شنیده اید؟ این فروشگاه به مشتریان امکان می دهد تا بدون اینکه از صف صندوقدار عبور کنند، کالای خود را خریداری کنند. این کار از طریق تشخیص اجسام توسط یادگیری ماشین و واقعیت افزوده امکان پذیر است.

Amazon Go نوع جدیدی از فروشگاه است که در آن نیازی به پرداخت نیست. یعنی فرد می تواند در فروشگاه های آمازون خرید های روز مره را انجام دهد و بدون پرداخت از فروشگاه خارج شود. با استفاده از اپلیکیشن Amazon Go وارد فروشگاه شده و محصولات مورد نیاز را خریداری می کنیم. در نهایت از اپلیکیشن برای ارائه محصولات، تشکر کرده و خارج می شویم.

بدین ترتیب، بعد از خرید کالاهای خود از فروشگاه ، هزینه از حساب آمازون شما کم می شود و یک رسید برای شما ارسال می شود.

 

ایلان ماسک بسیار حرفه ای با یادگیری ماشین کار می کند

فناوری موجود در خودرو های خودران می تواند کارایی را بهبود ببخشد. با وقوع تحولات در بخش خودروسازی ، هوش مصنوعی سال ‌به سال در حال رونق است. با یادگیری ماشین و هوش مصنوعی ، گام بعدی در آینده ای نزدیک، خودرو های بدون راننده هستند. حالا، تنها چیزی که باقی مانده، پرواز خودرو ها در آسمان است (ممکن است چین راهی برای امکان پذیر کردن آن پیدا کرده باشد).

یادگیری ماشین شگفتی می آفریند، از امنیت بهتر گرفته تا بازاریابی عمیق هدفمند در دنیای تجارت. کارآفرینانی که هوش مصنوعی را به عنوان یک عامل حیاتی در اداره کسب وکار خود پذیرفته اند، منافع و مزایای قابل توجهی به دست می آورند.

خلاصه

مطمئنا سال آینده سال هوش مصنوعی خواهد بود. یادگیری ماشین ، در کسب وکار یک کارآفرین ، بسیار رویداد مهمی است. زیرا هر چیزی را از پشتیبانی مشتری گرفته تا نظارت خودکار بر روی خطوط مونتاژ فراهم می کند، و قطعا شما بیش از این چیزی نمی خواهید. یادگیری ماشین کارایی خود را قبلا در حوزه هایی مانند خودرو های خودران ، توصیه های محتوای شخصی ، و فیلترهای بازشناسی چهره اثبات کرده است.

سرانجام ، باید بگوییم که اجازه ندهید زنجیره تامین دیجیتال شما را بترساند. یادگیری ماشین ، کلان داده ، اینترنت اشیا ، فضای ابری ، هوش مصنوعی ، هواپیماهای بدون سرنشین و یادگیری عمیق فقط روش هایی برای بهبود زنجیره تأمین هستند.

بیشتر بخوانید :

همچنین ببینید

فناوری تشخیص چهره و کاربردهای آن، تاریخچه تکنولوژی تشخیص چهره

فناوری تشخیص چهره و کاربردهای آن + تاریخچه

فناوری تشخیص چهره یک فناوری بیومتریک است که با استفاده از تجزیه و تحلیل الگوهایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *