استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازی

۷ شرکت فعال هوش مصنوعی که در زمینه بازی و سرگرمی فعالیت دارند

از زمانی که برنامه رایانه ای Deep Blue کمپانی IBM، گری کاسپاروف را در یک مسابقه شطرنج درسال ۱۹۹۷ شکست داد، هوش مصنوعی ( AI ) نقشی برجسته و پر باری در جهان بازی ایفا کرده است. از طریق به کارگیری هوش مصنوعی در قالب های مختلف، از آن در جهت بهبود اجزای بازی، رفتارها و محیط آن استفاده می شود.

هفت کمپانی که در زیر بدان آن ها اشاره خواهد شد چه در زمینه کار درخت های رفتاری جهت تاثیر گذاری بر شخصیت های غیر بازیکن یا طراحی برنامه های هوش مصنوعی جهت شکست انسان ها در بازی های مختص خودشان، در حال استفاده از فناوری های پیشرفته برای ارتقاء و بهبود تجربه بازی هستند.

۱- شرکت APEX GAME TOOLS

هوش مصنوعی بازی apex game tools

محل شرکت: کپنهاگن، دانمارک

Apex Game Tools که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شده است راه حل ها و ابزارهای هوش مصنوعی را برای انواع ژانرهای بازی طراحی می کند. Apex علاوه بر همکاری با سایر موسسات تحقیقاتی و دانشگاه ها برای تقویت هوش مصنوعی ، تحقیقات خود را در زمینه یادگیری ماشین ، الگوریتم ها و حوزه سایبرنتیک انجام می دهد.

بسیاری از محصولات Apex شامل Utility AI ، چارچوبی مبتنی بر امتیاز برای بازی های رایانه ای است. Utility AI  برنامه های مختلفی را ارائه می دهد، هر انتخاب بالقوه را به ثمر می رساند و سپس هوش مصنوعی فعالیت مورد نظر را انجام می دهد. هزاران نفر از توسعه دهندگان و شرکت ها از ابزارهای Apex برای قدرتمند کردن بازی های خود استفاده می کنند.

 برنامه Utility AI کمپانی Apex را می توان در محیط های بازی تیراندازی برای ارزیابی اینکه آیا اسلحه را باید پر کرد، شلیک کرد، سنگر گرفت یا این که حمله کرد استفاده قرار گیرد.

۲- شرکت BLIZZARD ENTERTAIMENT

هوش مصنوعی بازی BLIZZARD ENTERTAINMENT

محل شرکت: اروین، ایالت کالیفرنیا

Blizzard Entertainment یک شرکت پیشرو در زمینه توسعه بازی است که عناوین بازی های طراحی شده محبوب آن شامل World of Warcraft ، StarCraft و Diablo می باشد.

بازی StarCraft این شرکت یک بازی استراتژیک در حالت تک نفره و همچنین چند نفره است. این بازی به دلیل  استراتژی محور بودن در حین بازی، مورد آزمایش محققان برای آزمایش و تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی قرار گرفته است. در حالی که محصولات هوش مصنوعی مانند AlphaGo تسلط لازم برای انجام بازی هایی چون بازی تخته Go دارا می باشند، بازی Starcraft این کمپانی چالش های جدید و محیطی را ارائه می دهد که هوش مصنوعی در آن قادر به دیدن کل فضای موجود در محیط بازی همانند بازی تخته نیست.

Blizzard با همکاری Deep Mind ، مجموعه ای از ابزارها به نام SC2LE را ارائه کرده است که بازی استراتژی StarCraft II این کمپانی را به عنوان محیطی برای تحقیق در زمینه هوش مصنوعی مبدل خواهد کرد.

۳- شرکت DEEP MIND

هوش مصنوعی بازی ها DEEPMIND

محل شرکت: لندن، انگلیس

 DeepMind یک سازمان تحقیقاتی برجسته در زمینه هوش مصنوعی است که در سال ۲۰۱۰ تاسیس شد و در سال ۲۰۱۴ به تملک گوگل در آمد.

با وجود این که DeepMind زمینه های تحقیقاتی مختلفی دارد، این شرکت سازنده ی هوش مصنوعی AlphaGo است؛ برنامه ای که بازی شطرنج باستانی چینی یعنی Go را بازی می کند. این برنامه ابتدا با مطالعه هزاران بازی حرفه ای و آماتور، بازی (گیم) را فرا گرفت.AlphaGo Zero  ( نسخه بعدی محصول هوش مصنوعی ) سپس بازی را با بازی در برابر خودش آموخت و از سطح بازی انسان پیشی گرفت.

در اکتبر ۲۰۱۵ ، AlphaGo با موفقیت یک بازیکن انسانی حرفه ای را در بازی تخته با اندازه کامل شکست داد. از آن زمان بازیکنانی با بالاترین رده بندی جهانی را شکست داده است.

۴- شرکت EA

هوش مصنوعی بازی EA

محل شرکت: رد وود سیتی، ایالت کالیفرنیا

 Electronic Arts که به اختصار EA نیز نامیده می شود یک شرکت تعاملی در حوزه سرگرمی دیجیتال است که محتوای بازی و خدمات آنلاین را برای بیش از ۳۰۰ میلیون گیمر در سطح جهان توسعه و ارائه می دهد. EA

 به خاطر داشتن کارنامه ی چشمگیری از بازی هایی مانند Madden NFL ، EA Sports ، Need for Speed ، Battlefield و The Sims شناخته شده است، اما این شرکت همیشه در حال نوآوری است. اخیراً تیمی در EA یک عامل هوش مصنوعی ساخته است که به خودش نحوه ی بازی کردن Battlefield 1 را آموزش داده است.

تاثیر آن بر صنعت بازی: علاوه بر عامل خودآموز Battlefield 1 ، کمپانی EA یک محیط بازی سه بعدی را ایجاد کرده که به طور خاص برای شبکه های یادگیری عمیق ساخته شده است.

۵- شرکت OPSIVE

هوش مصنوعی بازی OPSIVE

محل شرکت: رالیگ، ایالت کارولینای شمالی

 Opsive یک شرکت مستقل است که بازی ها و ابزار های خود را در بستر توسعه Unity ایجاد می کند.

محصول طراحی رفتار Opsive یک راه حل مبتنی بر هوش مصنوعی است که درخت های رفتار را برای موتور Unity ایجاد می کند. ابزار درخت رفتار به توسعه دهندگان بازی اجازه می دهد تا عامل هایی ایجاد کنند که اجازه می دهد رفتارهای شخصیت های غیر قابل بازی تغییر می کند.

طراحی رفتار Opsive در حال حاضر توسط چندین بازی از جمله A Dragon Named Coal ، Creativerse ، Immortal Redneck و Warcube مورد استفاده قرار می گیرد.

۶- شرکت SPIRIT AL

هوش مصنوعی بازی SPIRIT AI

محل شرکت: لندن، انگلیس

Spirit AI از فناوری هوش مصنوعی برای ایجاد تعامل دیجیتالی با انسان استفاده می کند. این شرکت دارای دو محصول هوش مصنوعی ، Ally و Character Engine است که هرکدام هدف خاص خود را در صنعت بازی سازی دارند.

Character Engine ، ابزاری برای صدور دستور در بازی و SDK ، به شخصیت های دیجیتالی اجازه می دهد تا از طریق پردازنده های زبان طبیعی ارتباط بیشتری با بازیکنان برقرار کنند. این پلتفرم حتی بستر مکالمه را نیز درک می کند، به شخصیت ها امکان می دهد بهترین پاسخ ها را انتخاب کنند یا واکنش مورد نظر خود را طراحی کنند. Ally یک ربات ضد زورگویی هوشمند است که از یادگیری ماشین و تجزیه و تحلیل پیش بینی کننده برای شناسایی زبان و رفتارهای سوء استفاده کننده در جوامع گیمری و گروه های چت استفاده می کند. هدف از این محصول ایجاد محیط بازی فراگیرتر و دوستانه تر است.

Ally در حال حاضر با بازی های آنلاین سازگار است. آزار و اذیت ادراک شده را شناسایی و و در آن دخالت می کند. Spirit در تلاش است تا بات مورد نظر خود را در محیط های واقعیت مجازی نیز مستقر کند.

۷- شرکت TRUSOFT

هوش مصنوعی بازی TRUSOFT

محل شرکت: میامی، ایالت فلوریدا

TruSoft یک شرکت نرم افزاری است که برای پیشرفت هوش مصنوعی در حوزه تحقیق و توسعه فعالیت می کند. فناوری برجسته آن ، محتوای مصنوعی ( Artificial Contender ) ، یک رابط هوش مصنوعی  است، که قادر به ارائه عوامل بازی های رفتاری است.

کاربرد آن در بازی و گیمینگ: فناوری هوش مصنوعی عواملی با توسعه، سبک های طبیعی تری ایجاد می کند. به جای اینکه برنامه ریزی شود ، عوامل می توانند از طریق کنترل کننده رفتارهای انسانی و سبک های بازی را یاد بگیرند. فناوری محتوای مصنوعی که پیش از این در بازی های ورزشی مورد استفاده قرار گرفته این امکان را فراهم می سازد تا افراد مشهور واقعی و ورزشکاران نسخه خود را در بازی تعلیم دهند.

تاثیر آن بر صنعت بازی: AC برای توسعه بازی This Is Football کمپانی سونی استفاده شد که در آن مأمورین محتوای مصنوعی مهارت های فوتبالی مانند دریبل ، پاس ، شوت و سایر مهارت ها را مانند نمونه های انسانی خود انجام می دهند.

بیشتر بخوانید :

منبع Builtin

همچنین ببینید

گزارش دولت ایالات متحده : هوش مصنوعی یک تهدید بزرگ برای انسان است

گزارش دولت ایالات متحده : هوش مصنوعی یک تهدید بزرگ برای انسان است

از دولت ایالات متحده خواسته شده است که «سریع و قاطعانه» برای کاهش خطرات مهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *