کشاورزی-هوش مصنوعی

کشاورزی چگونه توسط هوش مصنوعی متحول خواهد شد؟

کشاورزی و مزرعه داری یکی از قدیمی ترین و مهمترین حرفه های جهان است. بشریت مسیری طولانی را طی هزاره ها در ارتباط با نحوه پرورش و رشد محصولات زراعی با معرفی فن آوری های مختلف طی کرده است. از آنجا که جمعیت جهان به صورت روز افزون درحال رشد است و زمین کشاورزی قابل کشت کمیاب تر می شود، مردم نیاز به خلاقیت و ایجاد روش های کارآمدتر در مورد چگونگی کشاورزی با استفاده از زمین کمتر برای تولید محصولات بیشتر و افزایش بهره وری و بازده هکتارهای زراعی دارند.

در سطح جهان ، کشاورزی یک صنعت با ارزشی بالغ بر ۵ تریلیون دلار است و اکنون این صنعت برای کمک به عملکرد محصولات زراعی سالم تر، کنترل آفات ، نظارت بر خاک و شرایط رشد، سازماندهی داده ها برای کشاورزان و کمک به مدیریت حجم کار و بهبود طیف گسترده ای از فعالیت های کشاورزی مرتبط در کل زنجیره تامین مواد غذایی به فناوریهای هوش مصنوعی روی آورده است.

هوش-مصنوعی

هوش مصنوعی به تجزیه و تحلیل داده های مزارع کمک می کند

مزارع روزانه صدها هزار داده را در سطح زمین تولید می کنند. با کمک هوش مصنوعی ، کشاورزان هم اکنون می توانند موارد مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، دما، میزان استفاده از آب یا شرایط خاک جمع آوری شده از مزرعه خود را در هر لحظه ای که بخواهند تجزیه و تحلیل کنند تا در ارتباط با تصمیمات خود اطلاعات بهتری داشته باشند. به عنوان مثال ، فناوری های هوش مصنوعی با تعیین گزینه های مختلفی از محصولات، انتخاب بهترین بذر ترکیبی و استفاده بهینه از منابع، به کشاورزان کمک می کنند تا برنامه ریزی های خود را معطوف به تولید محصولات سودآورتر بکنند.

سیستم های هوش مصنوعی همچنین به بهبود کیفیت و دقت برداشت کمک می کنند – امری که به عنوان کشاورزی با دقت بالا شناخته می شود. کشاورزی دقیق از فناوری هوش مصنوعی برای کمک به تشخیص بیماری ها در گیاهان، آفات و تغذیه نامناسب گیاهان در مزارع استفاده می کند. سنسورهای هوش مصنوعی می توانند علفهای هرز را شناسایی و هدف قرار دهند و سپس تصمیم بگیرند که کدام نوع از علف کشها را در منطقه شناسایی شده استفاده کنند. این مسئله به جلوگیری از استفاده بیش از حد از علف کش ها و سموم که گاها راه به مواد غذایی مورد استفاده ما پیدا می کنند، کمک می کند.

کشاورزان همچنین از هوش مصنوعی برای ایجاد مدلهای پیش بینی فصلی برای بهبود دقت کشاورزی و افزایش بهره وری استفاده می کنند. این مدل ها می توانند برای پیشبرد تصمیمات کشاورزان الگوهای آب و هوایی ماه های پیش رو را پیش بینی کنند. پیش بینی فصلی به ویژه برای مزارع کوچک در کشورهای در حال توسعه به دلیل محدود بودن داده ها و دانش مرتبط با این مسئله در مزارع کوچک بسیار با ارزش است. سرپا نگه داشتن این مزرعه های کوچک و رو به رشد بسیار حائز اهمیت است زیرا این مزارع کوچک ۷۰ درصد محصولات زراعی جهان را تولید می کنند.

هوش مصنوعی در کشاورزی

علاوه بر داده های زمینی، کشاورزان برای نظارت بر مزرعه به نظارت آسمانی نیز روی آورده اند. بینش رایانه ای و الگوریتم های یادگیری عمیق، داده های گرفته شده از هواپیماهای بدون سرنشین را از مناطق پروازیشان، پردازش می کنند. با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین، دوربین های دارای قابلیت هوش مصنوعی می توانند تصاویر مربوط به کل مزرعه را ضبط کرده و تصاویر را در آن واحد برای شناسایی مناطق مشکل ساز و پیشرفت های بالقوه تجزیه و تحلیل کنند. هواپیماهای بدون سرنشین قادرند زمین بسیار بیشتری را در زمان بسیار کمتری نسبت به انسان بپوشانند و این امکان را می دهد که مزارع بزرگ به طور مکرر مورد نظارت قرار گیرند.

هوش مصنوعی با چالش کمبود نیروی کار در کشاورزی مقابله می کند

با ورود افراد کمتر به حرفه ی کشاورزی، بیشتر مزارع با چالش کمبود نیروی کار مواجه هستند. به طور سنتی مزارع، عمدتاً فصلی ، برای برداشت محصول و داشتن مزارعی پر بار به نیروی کار زیادی نیاز داشته اند. با این حال، از آنجا که ما از جامعه ای کشاورزی با تعداد زیادی از مردم ساکن در مزارع فاصله گرفته ایم و اکنون تعداد زیادی از مردم در شهرها زندگی می کنند، تعداد کمتری از مردم قادر و متمایل به زمین داری هستند. یک راه حل برای کمک به مسئله کمبود کارگر، ربات های کشاورزی مبتنی بر هوش مصنوعی است. این رباتها نیروی کار انسانی را تقویت می کنند و در اشکال مختلف مورد استفاده واقع میشوند. این رباتها می توانند محصولات زراعی را با حجم بالاتر و سرعت بیشتری نسبت به کارگران انسانی برداشت کنند، بطور دقیق تر علفهای هرز را شناسایی و از بین ببرند و مزارع را با داشتن نیروی کار شبانه روزی در صرفه جویی در هزینه ها کمک کنند.

علاوه بر این ، کشاورزان برای دریافت کمک به چت بات ها روی آورده اند. بات های چت و گفت و گو در پاسخ به انواع سؤالات و ارائه مشاوره و توصیه در مورد مشکلات خاص مزرعه کمک می کنند. بات های گفت و گو در حال حاضر در بسیاری از صنایع دیگر با موفقیت بسیار زیاد مورد استفاده قرار گرفته شده اند.

با استفاده از هوش مصنوعی و فن آوری های شناختی، مزارع در سرتاسر جهان قادر به کارآمد تر شدن هستند و نیاز به کارگران کمتری نسبت به گذشته دارند در حالی که هنوز هم با این وجود قادرند نیازهای غذایی جهان را برآورده کنند. نیازی اساسی تر از نیاز به غذا نیست و این نیاز هرگز از بین نمی رود. خوشبختانه ، استفاده از هوش مصنوعی باعث می شود که مزارع با اندازه های مختلف بتوانند مردم جهان ما را تغذیه کنند. با استفاده از هوش مصنوعی کشاورزی و فن آوری های شناختی، مزارع در سرتاسر جهان قادر به اجرای کارآمد تر و تولید اصلی ترین جزء زندگی ما یعنی رژیم غذایی ما هستند.

بیشتر بخوانید:

منبع forbes.com

همچنین ببینید

استفاده از هوش مصنوعی مولد برای بهبود تست نرم‌افزار

هوش مصنوعی مولد به دلیل توانایی خود در ایجاد متن و تصاویر بسیار مورد توجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *