baby-ai_resize_md

ابزار هوش مصنوعی به والدین در تشخیص گریه نوزادان کمک خواهد کرد!

گرسنه؟خسته؟بیمار؟یک ابزار جدید هوش مصنوعی توسط دانشمندان طراحی شده است که به والدین و پزشکان کمک می کند تا بین گریه های بچه ها فرق بگذارند

همانظور که می دانید تفکیک گریه نوزاد برای غذا،خستگی،نمدار بودن پوشک و یا حتی نیاز به مراقبت و توجه برای والدین تبدیل به یک بازی حدس کلمات شده است.بسیاری از افراد برای برطرف کردن این احساسات اقدام می کنند ولی فقط تعداد کمی از آنها به خوبی برروی آنها تسلط دارند.

چیزی که ممکن است پیچیده تر و گول زننده تر باشد دانستن این موضوع است که نوزادانی که برای ارتباط برقرار کردن فقط به گریه و حالات صورت تکیه می کنند،درحال مریض شدن هستند و یا در حال حاضر مریض هستند.

اینجا جایی است که گروهی از محققان در ایلات متحده دست به کار شده اند. آنها سبکی از هوش مصنوعی طراحی کرده اند که می تواند گریه معمولی را از گریه در حال پریشانی تشخیص بدهد- برای مثال نوزاد شیر خواره ای که درحال مریض شدن است. رویای همه ی والدین!

 

الگوریتمی که به والدین در تشخیص علامت های گریه نوزادان کمک می کند

این الگوریتم نه فقط به والدین کمک می کند تا در خانه به سرعت نیاز نوزادان را در یابند بلکه این وعده را داده است تا برای محیط بهداشتی نیز بسیار مفید باشد. پزشکان همچنین میتوانند از این دستگاه برای تشخیص گریه های عادی در میان نوزادان بیمار استفاده کنند.

تجربه نشان داده است که کارکنان بهداشتی و والدین به راحتی و به درستی می توانند براساس صدای نوزاد حین گریه بگویند نوزاد به چه چیزی نیاز دارد.

فرض می شود که گریه هر نوزادی منحصر بفرد است؛با این حال،آنها همیشه زمانی که مشکل یکسانی داشته باشند حالات مشترکی دارند- برای مثال نوزادی که دارای گاز معده می باشد.

 به هرحال زمانی که نوزاد جدیدی وارد خانواده ای می شود، تشخیص الگو های پنهان در گریه نوزاد می تواند چالش اصلی هر پدر و مادری باشد.

در اینجا ابزار هوش مصنوعی می تواند کمک کند تا این فرآیند به آسانی و سرعت بیشتری انجام شود.

این دستگاه هوش مصنوعی چگونه کار می کند؟

الگوریتم خاصی براساس تشخیص خودکار گفتار در این پژوهش جدید استفاده شده است.این الگوریتم فرق بین حالات گریه یک نوزاد شیرخواره را تشخیص می دهد.

تیم محققان از فشرده سازی احساسات برای تجزیه و تحلیل و طبقه بندی این علامت ها استفاده می کنند،که به پردازش کارآمد داده ها کمک می کند.

فشرده سازی احساسات یک پردازش براساس داده های کمی است که علامت هارا در محیط شلوغی که صدا درحال ضبط شدن است و فضای گریه بسیاری از نوزادان می باشد،بازسازی می کند.

این تحقیق در مجله IEEE\CAA journal automatic Sinica(JAS)، مجله مشترک میان IEEE وانجمن اتوماسیون چینی منتشر شد.

محققان الگوریتمی طراحی کردند که میان گریه های بحرانی و غیر بحرانی در محیط های شلوغ فرق می گذارد.

لیکوان لی،دانشیار و نویسنده و مسئول اجرای تحقیق می گوید:”مانند هر زبان دیگری در صدای گریه های مختلف نوزادان اطلاعات مرتبط با سلامتی بسیاری وجود دارد.اختلاف بین سیگنال صدا ها در واقع این اطلاعات را حمل می کنند. این اختلافات با ویژگی های مختلف سیگنال های گریه نشان داده می شوند.برای تشخیص قدرت نفوذ این اطلاعات ما باید ویژگی های سیگنال هارا استخراج و سپس از آنها این اطلاعات را بدست بیاوریم.”

امید به آینده این است که این یافته ها می تواند برای تعدادی از شرایط مراقبت پزشکی که تجربه به آنها به شدت اتکا می شود ، اعمال شود.

لی می گوید:”هدف نهایی این است که نوزادان سلامت بیشتری داشته باشند و فشار کمتری به والدین و پرستاران وارد شود.”

او اضافه کرد:”ما بدنبال همکاری با بیمارستان ها و مراکز تحقیق پزشکی هستیم تا داده ها و سناریو های ورودی بیشتری بدست بیاوریم، و خوشبختانه ما توانستیم تا تعدادی محصول برای عمل بالینی داشته باشیم.”

 

 

همچنین ببینید:

منبع interestingengineering

همچنین ببینید

استفاده از هوش مصنوعی مولد برای بهبود تست نرم‌افزار

هوش مصنوعی مولد به دلیل توانایی خود در ایجاد متن و تصاویر بسیار مورد توجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *