هوش مصنوعی مد و لباس

آیا دنیای مد برای لباس های طراحی شده توسط فناوری هوش مصنوعی آماده است؟

لباس های طراحی شده توسط هوش مصنوعی

این لباس یک طرح جالب به رنگ سبز درخشان و زمردی با شانه های برجسته فوشیاست که برای گذراندن یک شب در شهر فوق العاده است. آیا این لباس جدید متعلق به مجموعه میلان یا توکیو است؟ نه ، این لباس به وسیله یک دستگاه هوش مصنوعی و توسط دو فارغ التحصیل از دانشگاه MIT ، تولید شده است.

پینار یانارداگ و امیلی سالوادور به تازگی نام تجاری مد خود Coven.ai را راه اندازی کرده اند و هدفشان از این کار باز طراحی لباس با کمک تکنیک هوش مصنوعی به نام شبکه های مولد تخاصمی (GAN)  بوده است.

تهیه الگو اولین و مهمترین گام در تهیه لباس عروس است. طراحان معمولاً با یک طرح کلی روی کاغذ شروع می کنند. سبک ها ، عناصر و رنگ ها را اضافه می کنند. تجدید نظر و تصحیح همه چیز؛ و در آخر طرح خود را به طراح لباس تحویل می دهند. Coven.ai این فرایند وقت گیر که نیازمند نیروی کار فراوان است را با به کارگیری تکنیک هوش مصنوعی GAN که به طور خودکار اقدام به ایجاد الگوهای طراحی می کند، تسریع می بخشد. الگوریتم های هوش مصنوعی این شرکت تاکنون دو طرح تولید کرده است: لباس مجلل درخشان و یک لباس رسمی تر سیاه و سفید با شانه های برجسته، گردن نامتقارن و یک آستین با طرح زنگوله ای.

لباس-طراحی-شده-توسط-هوش-مصنوعی
امیلی سالوادور به عنوان مدل شرکت طراحی لباس توسط هوش مصنوعی خود نیز فعالیت می کند

تیم Coven.ai ابتدا یک مدل هوش مصنوعی را توسعه داد تا به طور تصادفی هزاران الگوی خیاطی تولید کند. سپس چند طرح را بر اساس سلیقه خود انتخاب کند. و سرانجام برای تحقق بخشیدن به طراحی، پارچه ها و سایر مواد را کنار هم قرار داد. محوریت این فرآیند با StyleGAN (شبکه مولد تخاصمی مبتنی بر استایل ) است که الگوریتم هوش مصنوعی NVIDIA سال گذشته معرفی کرده است؛ به طوریکه اینترنت را با تصاویر جعلی بسیار قانع کننده از چهره های انسانی ، گربه ها ، مناظر و غیره پر کرده است. StyleGAN یک  مولد سازنده جایگزین را ارائه می کند که نشانگر بینش موجود  از تکنیک های انتقال سبک می باشد. این الگوریتم می تواند جنبه های مختلف یک تصویر را بدون نظارت یا دخالت انسان  بیاموزد و جدا کند. و کنترل بصری و خاص در مقیاس بخصوصی را ممکن می سازد. تیم Coven.ai برای آموزش StyleGAN  جهت آموختن نحوه ترکیب و همسان سازی طراحی های لباس های جدید ، مجموعه ای از داده های تقریباً ۳۰،۰۰۰ الگوی لباس با وضوح بالا را که از ۱۰ وب سایت بارگیری شده است را ساخت.

الهام بخش تیم Coven.ai  دوره ی چگونه همه چیز را تولید کنیم ( یک دوره ی محبوب در دانشگاه MIT )که یانارداگ و سالوادور در تابستان گذشته در آن شرکت کردند، بوده است. این دوره به صورت عملی تکنولوژی های نوینی مانند پریتنر سه بعدی، برش لیزر، الکترونیک و … را برای طراحی و بهبود سیستم های هوشمند ارائه می کند.

یانارداگ به عنوان یک همکار سابق در دوره دکتری در آزمایشگاه MIT Media با تجربه ای گسترده در زمینه یادگیری ماشین، پروژه چگونه می توان تقریباً هر چیزی را از دستور العمل های پیتزا گرفته تا آهنگ ها ، لباس ها ، عطرها ، فیلم نامه ها ، نقاشی های دیواری ، و حتی ویروس ها را به وسیله ی الگوریتم های هوش مصنوعی را ایجاد کرد. یانارداگ و سالوادور که با مشاهده ی نتایج امیدوار شده بودند، تصمیم گرفتند که این روند را بر روی لباس ها متمرکز کنند ، و معتقدند مد با هوش مصنوعی می تواند پتانسیل بالایی داشته باشد.

طراحی مد و لباس توسط هوش مصنوعی
طرح مشارکتی انسان و هوش مصنوعی برای طراحی لباس توسط اگنس کامرون در دوره ی چگونه همه چیز را تولید کنیم

Coven.ai تاکنون ۱۰۰ لباس مقرون به صرفه به وسیله هوش مصنوعی طراحی کرده است و قصد دارد برای جمع آوری کمک های مالی اقدام به راه اندازی یک کمپین کند. این شرکت همچنین می خواهد بر اساس سلیقه شخصی، ایجاد لباس شخصی و منحصر به فرد را امکان پذیر کند. یانارداگ می گوید: “ما در حال اتخاذ تکنیک StyleGAN هستیم و شخصی سازی را مستقیماً به عنوان یک حلقه بازخورد به الگوریتم اضافه می کنیم تا کالاهای تولید شده به طور خودکار متناسب با سبک مورد نظر مشتری طراحی شوند.”

ایجاد تیم Coven.ai قرار نبود جایگزینی برای طراحان مد شود. Yanardag می گوید تیم Coven.ai در حال ساختن یک ابزار هوش مصنوعی است که می تواند به کاهش بار کاری طراحان مد کمک کند ، به عنوان مثال با پیش نمایش خودکار طیف گسترده ای از الگوها و سبک ها در یک طراحی خاص و غیره. تیم Coven.ai همچنین تعدادی از طرح های Bergdorf Goodman متعلق به سال ۱۹۲۰ را از بایگانی اینترنت موزه متروپولیتن جمع آوری کرده و از آن ها برای تولید طرح های بازسازی شده لباس با استفاده از انتقال سبک، یک تکنیک هوش مصنوعی برای بازیابی تصاویر به سبک سایر تصاویر، استفاده کرده است.

یوجینا دلمن ، بنیانگذار تجارت مد AVA جیمز، این ایده را که هوش مصنوعی می تواند جایگاهی در صنعت مد و لباس داشته باشد را مطرح کرد: “از دیدگاه فرآیند محور، اگر ما نیز می توانستیم الگو یا فرایند مناسب را خودکار سازی کنیم ، ما نیز دوست داریم که از هوش مصنوعی استفاده کنیم. توسعه الگو، ارزان قیمت نیست و احساس می کنیم طراحی لباس مناسب باید به صورت خودکار انجام شود … استفاده از هوش مصنوعی به عنوان بخشی از فرآیند خلاقانه ما … همچنین می تواند طرح هایی را ایجاد کند که قبلاً انجام نشده است ، که واقعاً هیجان انگیز است. “

 یانارداگ و سالوادور می گویند اصلی ترین چالشی که با آن روبرو هستند زمینه های فعالیتی غیر مرتبط مد با آن هاست. یک خط تولید مد و لباس به چیزی بیش از طرح های جذاب برای ایجاد یک تجارت پایدار نیاز دارد؛ چیز هایی چون  تولید مؤثر ، خرده فروشی ، بازاریابی و البته جمع آوری کمک های مالی نیز نقش اصلی را ایفا می کند. برای یادگیری این مهارت ها ، یاندارگ آخر هفته ها در دانشکده مد حضور داشته است و به دنبال استعدادهایی با تجربه در تجارت مد است.

این زوج حدس می زنند که یکی از دلایل این که هوش مصنوعی در زمینه مد و لباس هنوز به طور کامل استقرار نیافته است ممکن است به این دلیل باشد که زمینه فنی این تکنولوژی کاملاً مردسالارانه است؛ چیزی که یانارداگ می گوید آن ها دوست دارند تغییر دهند: “ما می خواهیم در این زمینه الگو باشیم. و امیدوارم که الهام بخش بعضی انسان های دیگر نیز باشیم.”

این شرکت در حال حاضر مدل های مختلف لباس های طراحی شده توسط هوش مصنوعی خود را تحت عنوان برند Glitch عرضه و به فروش می رساند.

بیشتر بخوانید :

منبع Medium

همچنین ببینید

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی مولد نقطه محوری بعدی برای بهره وری و کارایی در سازمان ها است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *