شبکه های عصبی روی میکرو کنترلر ARM

یکی از مشکلات میکروکنترلرهای ARM عدم امکان استفاده از کتابخانه های موجود برای سیستم عاملهایی مثل ویندوز و لینوکس است. به طور مثال در حالیکه امروزه با ظهور کتابخانه های قدرتمندی مثل تنسورفلو، کراس، caffe و cntk، استفاده از شبکه های عصبی کلاسیک و شبکه های عمیق به کاری آسان در کامپیوتر تبدیل شده است، همچنان استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای مرتبط با آن در میکروکنترلرها، کاری دشوار و طاقت فرساست.

تاکنون اگر کسی قصد استفاده از شبکه عصبی در میکروکنترلر آرم داشت، باید دست به کد شده و خودش صفر تا صد کدها را بنویسد یا لااقل کدهای موجود را بازنویسی کند. اما این مشکل گویا دارد تمام می شود.

هوش مصنوعی روی میکروکنترلر آرم - STM32CubeAI

به تازگی، شرکت ST امکان استفاده از شبکه های عصبی مصنوعی را روی میکروهای STM32 فراهم کرده است. این شرکت افزونه‌ی نرم افزاری با نام STM32Cube.AI معرفی کرده است که روی نرم افزار STM32CubeMX نصب شده و امکان استفاده از هوش مصنوعی روی میکروهای ARM را فراهم می کند.

با این رویکرد، شما می توانید داده های مورد نظرتان را روی کامپیوتر و به صورت برون‎خط (آفلاین) آموزش دهید و سپس با استفاده از ابزارهای شرکت ST، کد شبکه عصبی مورد نظر را به راحتی به یک کد بهینه برای میکرو تبدیل کرده و استفاده کنید.

این ابزار، امکان تبدیل کد شبکه عصبی کتابخانه های معروفی مثل تنسورفلو و کفه و برخی کتابخانه های دیگر را دارد. این برنامه، همچنین به شما نوع میکروی مناسب برای شبکه‌ی از قبل آموزش دیده (pre-trained) را پیشنهاد می کند. اگر میکروی دیگری هم انتخاب کنید، مقایسه ای بین کارایی میکرو برای اجرای شبکه، در مقایسه با کامپیوتر شما، ارائه می کند. جزئیات بیشتر را در اینجا بخوانید.

هوش مصنوعی روی میکروکنترلر آرم - STM32CubeAI

همچنین ببینید

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه قابلیتی دارد؟

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه ویژگی هایی دارد؟

شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه از راه اندازی اولین رایانه شخصی سرفیس خود که برای هوش …

3 نظر

  1. سلام ممنون بابت پست خوبتون، ممکنه پروژه و یا توضیحات بیشتری در این رابطه قرار بدید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *