والمارت یادگیری ماشین هوش مصنوعی

والمارت: بهبودعملکرد فروشگاه های خرده فروشی با Big Data، یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا

اگر چه Walmart در حدود سال های ۱۹۶۰ تاسیس شده است، اما این شرکت هنوز هم به دنبال یافتن راه های جدید برای ایجاد تحول در عملیات خرده فروشی و ارائه خدمات بهتر به مشتریان است. اما سرمایه گذاری والمارت در زمینه نوآوری و تکنولوژی های جدید در عرصه فروشگاه های خرده فروشی نباید جای تعجب داشته باشد؛ به هر حال Walmart دومین خرده فروشی بزرگ آنلاین در جهان است.

مقاله مرتبط :

 

Walmart چگونه در عمل از کلان داده ها ( Big Data ) استفاده می کند؟

اگر چه Amazon.com در زمینه فروش آنلاین رقیب اصلی و قدرتمندی برای والمارت باشد، اما Walmart والمارت در زمینه فروش آنلاین و غیر آنلاین توام با هم دست برتر را دارد – والمارت بیش از یازده هزار فروشگاه خرده فروشی دارد. در حال حاضر، این شرکت بزرگ ازهوش مصنوعی، کلان داده ها (Big Data) ، یادگیری ماشین،  و اینترنت اشیا برای اطمینان از ایجاد یک تجربه یکپارچه بین تجربه خرید آنلاین و تجربه خرید در فروشگاه استفاده می کند.

یکی از رویکرد هایی که Walmart با استفاده از آن به دنبال بهبود تجربه خرید مشتری است، روش خرید “Scan and Go  ” ( اسکن کن و برو ) می باشد. مشتریان داروخانه ها و افرادی که در بخش خدمات پولی مشغول می باشند قادر خواهند بود با استفاده از نرم افزار والمارت برخی از صورت حساب های مالی را پرداخت کنند، و بدون این که در صف بایستند، خرید خود را سریعتر انجام دهند. در نهایت، این یک گام در مسیر عبور از کل فرایند پرداخت در فروشگاه Walmart می باشد – با استفاده از سنسورها، تکنولوژی بینایی کامپیوتری و یادگیری ماشین- ؛ همانطور که در فروشگاه آمازون این کار صورت می گیرد.

یکی دیگر از نوآوری های اخیر، فناوری Pick-up Towers یا نقاله های حمل کالا می باشد که در برخی از فروشگاه ها راه اندازی شده است. این کیوسک های سلف سرویس که بسیار کاربردی نیز هستند، در اندازه ۸*۱۶ فوت می باشند و در ورودی فروشگاه قرار داده شده اند، سفارشات آنلاین مشتریان را برای آنها آماده می کنند. شما می توانید به سادگی بارکد را از طریق رسید آنلاین خود اسکن کنید و محصول شما ظرف ۴۵ ثانیه در یک نوار نقاله حمل کالا ظاهر می شود. واکنش مشتریان به این نوآوری مثبت بوده است و آن ها به نقاله های حمل کالا امتیاز بیشتری در مقایسه با فرآیند سنتی آماده کردن کالا داده اند.

Walmart همچنین می تواند از تکنولوژی تشخیص چهره برای تعیین اینکه آیا خریداران راضی و یا ناراضی هستند استفاده کند. در واقع، این شرکت در حال حاضر این فناوری را به عنوان وسیله ای برای مبارزه با سرقت در فروشگاه ها مورد آزمایش قرار داده است. هنگامی که صحبت از بررسی احساسات مشتریان می شود، ماشین ها در این زمینه می توانند حالات چهره مشتریان در صف را تجزیه و تحلیل کنند و میزان ناراضی بودن مشتریان را تعیین کنند. هنگامی که سطوح بالایی از ناراضیتی تشخیص داده می شود، سیستم می تواند سیگنال بدهد که کارمندان بیشتری در صف ها مورد نیاز هستند. در بلند مدت، این تکنولوژی به طور بالقوه می تواند در راستای تجزیه و تحلیل نوع رفتار مشتری مورد استفاده قرار گیرد.

Walmart بر اساس درخواست ثبت اختراعی که اخیرا ثبت کرده است، در حال بررسی یکپارچه سازی برچسب های اینترنت اشیا به محصولات برای نظارت بر کارکر آن ها، بررسی تاریخ انقضای محصولات و جایگزینی محصولات به طور خودکار ( در صورت لزوم ) می باشد. به عنوان مثال، یک اسکنر برچسب محصول بر روی یخچال و فریزر شما می تواند تمامی محصولاتی را که در آن قرار داده اید، اسکن کند و زمانی که مثلا شیر یا تخم مرغتان در حال تمام شدن است  به شما پیام دهد. یا یک سیستم مشابه می تواند برای بررسی بر اینکه شما چقدر از پودر ماشین لباسشویی خود استفاده می کنید به کار برده شود و پیش بینی کند که چه زمانی این محصول تمام خواهد شد. بعد ها این داده ها می توانند برای اضافه کردن محصولات به صورت خودکار به لیست خرید شما مورد استفاده قرار گیرند. این برچسب های اینرنت اشیا متکی بر تکنولوژی هایی مانند بارکد، فرکانس رادیویی، برچسب های RFID و بلوتوث می باشند و می توانند داده های عظیمی از رفتار مشتری را از جمله زمان و چگونگی استفاده از محصولات را در اختیار والمارت قرار دهند.

جزئیات فنی

تعهد Walmart به نوآوری در نمایش پارک فناوری فروشگاه شماره ۸ (Store No.8  ) در Silicon Valley به وضوح قابل مشاهده است و هدف آن ارتقاء تکنولوژی خرده فروشی و سرمایه گذاری و کار با استارت آپ ها، دانشگاهیان و غیره به منظور توسعه یادگیری ماشین، هوش مصنوعی و تکنولوژی روباتیک ، و … می باشد.

ایده ها و بینش های جدیدی که میتوان از والمارت یاد گرفت

توجه به این نکته مهم است که صرفا به این دلیل که حق اختراع، ثبت شده است، بدان معنی نیست که این فناوری در واقع اجرا و به مشتریان عرضه می شود. اما قطعا واضح است که Walmart قصد ندارد در آینده سرعت تمرکز و سرمایه گذاری سنگین خود در فناوری کلان داده ها و هوش مصنوعی را کاهش دهد. برای Walmart، افزایش بهبود عملکرد عملیاتی و بهبود  تجربه مشتری از طریق تکنولوژی های جدید، در مرکزیت موفقیت این شرکت قرار دارد.

بیشتر بخوانید :

منبع Bernard Marr

همچنین ببینید

به گفته کارشناسان، با پیشرفت ابزارهای هوش مصنوعی، نژادپرستی آنها نیز بیشتر می شود

به گفته کارشناسان، با پیشرفت ابزارهای هوش مصنوعی، نژادپرستی آنها نیز بیشتر می شود!

گزارش کارشناسان نشان می دهد که ChatGPT و Gemini علیه کسانی که به زبان انگلیسی …

یک نظر

  1. سلام
    مقاله مفید و قابل توجهی ارائه کردید . از زحمات شما سپاس گذاریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *