کاربرد هوش مصنوعی در بازاریابی

کاربرد روش های مبتنی بر هوش مصنوعی در حوزه بازاریابی

در حال حاضر، بازاریابان باهوش و دانا ممکن است در مورد بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی (بازاریابی هوش مصنوعی) ، جدیدترین موج استراتژی بازاریابی مبتنی بر داده که طوفانی در دنیای دیجیتال بر پا کرده است، اطلاعاتی داشته باشند. هوش مصنوعی بازاریاب ها را قادر می سازد تا تجارب کاملاً شخصی سازی شده ای را برای مصرف کننده ایجاد کنند که هزینه قابل توجه کمتری از تبلیغات به روش سنتی و معمول دارند. هر تعاملی که مشتری با محصول یا راه حل ارائه شده توسط شرکت داشته باشد برای بهینه سازی  محصول یا آن راه حل در آینده مورد استفاده قرار می گیرد. اکنون استفاده از هوش مصنوعی در حوزه بازاریابی از اولویت های کمپانی هایی چون آمازون و استارباکس می باشد.با توجه به استراتژی های بازاریابی هوش مصنوعی که تا سال ۲۰۱۷ بر این صنعت چیره خواهند شد، زمانی بهتر از زمان کنونی برای بازاریان فراهم نشده است تا درک کنند چگونه از این فناوری باورنکردنی استفاده کنند. در اینجا ۵ روش وجود دارد که بازاریابان مبتکر می توانند با استفاده از آن ها از بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی  در فعالیتهای آینده خود استفاده کنند:

۱- بالا رفتن دقت پیش بینی فروش

هوش مصنوعی راه حل های مدیریت تبدیل داده ها به پیش بینی های قابل اعتماد را به سطح بالاتری می برد. بازاریابان هم اکنون می توانند ارتباطات پیشرفته داخلی و را با معیارهای سنتی که در بازاریابی وجود داست مقایسه کنند تا بتوانند برای سؤالات دشوار استراتژیکی خود جواب های مناسب پیدا کنند. با وجود بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی، دیگر نیازی به بحث راجب چشم انداز پیش روی یک محصول نیست چرا که داده ها پاسخ آن را ارائه می دهند.

۲- بدست آوردن درکی عمیق تر از مصرف کنندگان

با راهکارهای هوش مصنوعی ، بازاریابان دقیقاً می دانند که مصرف کنندگان به چه فکر می کنند، در مورد محصولات چه می گویند و چه احساسی در مورد برند دارند. به همین ترتیب، با هجوم کاربران رسانه های اجتماعی (و هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده ها)، بازاریابان می توانند به درستی درک کنند که مشتریان راجب به محصول چه احساسی دارند. بازاریابان باهوش و دانا می توانند این داده ها را در لحظه تجزیه و تحلیل کرده و سریعاً تغییرات لازم در مارک تجاری را برای حداکثر سازی کارآیی اعمال کنند.

هوش مصنوعی و بازاریابی

۳- بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی دیجیتالی

در حالی که روش های مختلفی برای بهینه سازی تبلیغات دیجیتالی و بازاریابی مبتنی بر ارتباط با تک تک افراد وجود دارد، راه حل های هوش مصنوعی به بازاریاب ها کمک می کند تا از این کمپین های تبلیغاتی برای برداشت بهتر و تحلیل عمیق تر داده ها استفاده کنند. هوش مصنوعی می تواند در جهت ارائه تبلیغات دیجیتالی هوشمندانه تر و مؤثرتر، به سیلی از داده های مرتبط با مصرف کننده که در جستجوهای مرتبط با کلمات کلیدی ، پروفایل های اجتماعی و سایر داده های آنلاین مخفی شده اند، بپردازد. نتایج حاصل از این کار خروجی ها و بینش هایی در سطح انسانی(بدست آمده توسط انسان) بدون نیاز به نیروی کار انسانی می باشد.

۴- ایجاد پروفایل های دقیق در مورد مصرف کننده

این فراوانی از داده ها همچنین می تواند به تکمیل پروفایل های مصرف کنندگان کمک کند. راه حل های هوش مصنوعی دانش عمیق بیشتری از مصرف کنندگان و مشتری های آینده را در اختیار بازاریابان قرار می دهد و آنها را قادر می سازد در زمان مناسب پیام صحیح را به شخص مناسب ارسال کنند. راز ساختن یک پروفایل واقعاً جامع در بدست آوردن اطلاعات در هر بار تعامل با مصرف کننده است.

بازاریابان می توانند از راه حل های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده کنند تا قابلیت استفاده از این پروفایل ها را بهبود ببخشند، کمپین های بازاریابی را اصلاح کنند و محتوای بسیار شخصی سازی شده ای را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهند.

۵- امکان برقراری مکالمات لحظه ای با مصرف کنندگان

یکی از قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی توانایی آن در تجزیه و تحلیل بلوک های بزرگ از محتواهای باز و عمومی و شناسایی گرایشات است. این امر به برندها این امکان را می دهد تا از طریق مکالمات آنلاین یا رویدادهای اینترنتی با مصرف کنندگان ارتباط برقرار کنند. برقراری ارتباط با مصرف کنندگان دقیقا در «لحظه تصمیم گیری برای خرید» می تواند به تاثیر گزاری مستقیم در روند تصمیم گیری کمک کند. هوش مصنوعی به بازاریاب ها کمک می کند تا مکالمات اجتماعی و انجمن ها و گروه های آنلاین را رصد کنند تا مکالمات مرتبط با محصولات خود را شناسایی کنند.

سخن نهایی

زمان بهتری برای بازاریابان وجود ندارد که شروع به بررسی این مسئله کنند که چگونه استراتژی های هوش مصنوعی می توانند به ایجاد تجربیات بسیار شخصی برای مصرف کنندگان کمک کنند. با توجه به اینکه هوش مصنوعی آماده است تا در همه صنایع و بخش ها به رشد خود ادامه دهد، بازاریاب ها باید زمان و منابع خود را برای آزمایش استراتژی های مختلف اختصاص دهند و اطمینان حاصل کنند که سازمان بازاریابی آنها برای داشتن موفقیت مداوم، در حال حاضر و در آینده راه اندازی شده است.

بیشتر بخوانید

منبع emarsys

همچنین ببینید

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه قابلیتی دارد؟

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه ویژگی هایی دارد؟

شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه از راه اندازی اولین رایانه شخصی سرفیس خود که برای هوش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *