هوش مصنوعی و کاریابی

تحول حوزه ی استخدام و گزینش نیروی انسانی با هوش مصنوعی

یک تصور غلط وجود دارد که هوش مصنوعی فقط در مورد ایده های بزرگی مانند اتومبیل های خودران و روبات های انسان نما کاربرد دارد. در حالی که هوش مصنوعی در این موارد به طور قطعی به کار گرفته میشود، این فناوری همچنین برای مواردی مانند ابزارهای مالی و حقوقی ، نرم افزارهای مراقبت های بهداشتی ، سیستم عاملهای تبلیغاتی و همچنان که در این مقاله مفصلا به آن خواهیم پرداخت، به عنوان ابزار استخدام در مقیاس های کوچکتر بطور گسترده اجرا می شود. پرزمک برنت معاون بخش بازاریابی جهانی کمپانی  Luxoft در این باره اظهار داشت: “این واقعیت را بپذیرید که هوش مصنوعی کار ما را تغییر خواهد داد” اما به آن عنوان یک عامل توانمند ساز کاری در شغل خود و آینده ی استعداد یابی به آن بنگرید. “

شرکت هایی که در زیر به آن ها اشاره خواهد شد همین کار را انجام می دهند.

بات های گفتگو و دستیار هوش مصنوعی

باتهای گفت و گو به سرعت در بسیاری از عملیات روزمره شرکت ها به کار گرفته میشوند. از بازاریابی گرفته تا خدمات به مشتری، باتها راهی سریع برای اتوماتیک کردن کارهای پر مشغله و صرفه جویی در وقت برای کارهای مهم تر هستند. به عنوان مثال ، استخدام کنندگان باید صدها یا حتی هزاران نامزد دریافت شغل مورد نظر را فیلتر کنند. به این فرآیند طولانی برنامه ریزی های مربوط به آزمایش فرد، تطبیق مهارت و مصاحبه را هم اضافه کنید و این فرلآیند در نتیجه به یک روند فرسایشی تبدیل میشود. شرکت های زیر ربات ها و دستیاران هوش مصنوعی را برای هدایت سریعتر و کارآمد تر استعدادها از طریق فرآیند های درخواست ، تطبیق استعدادها با مناسب ترین فرصت ها و پاسخگویی به سؤالات از طریق پردازش زبان طبیعی پیاده سازی می کنند.

۱-کمپانی GLOAT

محل شرکت: نیویورک

Gloat یک بستر هوش مصنوعی است که از گفت و گو با زبان طبیعی برای اتصال افراد متقاضی کار با فرصت های جدید شغلی به صورت ناشناس استفاده می کند. این پلت فرم تاریخچه شغلی کاربر ، مهارت ها و اولویت های وی (مانند مزایا ، مکان و حقوق) را با فرصت های شغلی مرتبط مقایسه می کند. کاربران Gloat تا زمانی که تصمیم به افشای اطلاعات خود به شرکتها نکنند، ناشناس باقی می مانند.

۲-شرکت PARADOX

محل شرکت: اسکاتسدیل، ایالت آریزونا

 پارادوکس دستیار هوش مصنوعی برای استخدام کنندگان و افراد متقاضی کار فراهم می کند. این دستیار، به نام الیویا، با افراد متقاضی شغل در اینترنت ، موبایل یا از طریق کانال های اجتماعی وارد تعامل می شود تا در مورد مهارت ها ، تخصص و تجربه شغلی مربوطه آن ها اطلاعاتی کسب کند. سپس اولیویا مراحل بعدی را کار را مهیا میکند، مصاحبه ها را برنامه ریزی می کند و به سؤالات افراد متقاضی شغل در ارتباط با شرکت یا سؤالات مربوط به فرآیند استخدام آن ها با استفاده از فناوری زبان طبیعی پاسخ می دهد. اولیویا با همکاری با شرکتها و سازمانهای مختلف، تعامل متقاضیان با شرکتهایی مانند Staples ، Delta ، Public Storage و CVS Health کارآمدتر می کند.

۳-شرکت RESTLESS BANDIT

محل شرکت: سانفرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا

این شرکت از یک ربات استخدام کننده هوشمند استفاده می کند تا در قالب یک الگوریتم، با نامزدهای دارای بالاترین صلاحیت ارتباط برقرار کند. Bandit ، الگوریتم خود را بر مبنای حدودا ۳۰ میلیون رزومه و پروفایل افراد متقاضی ، ۱۲۰ میلیون شرح کار و ۵۰ هزار ساعت تجزیه و تحلیل داده برای اطمینان از کشف کاندیداهای برتر در فرآیند یافتن افراد متقاضی برای کار در یک شرکت و جاهای دیگر ساخته است. BANDIT توسط شرکت های پیشرو در صنعت مانند Adidas ، Quinn Loans ، Macy و Wayfair استفاده می شود.

هوش مصنوعی و استخدام

۴-شرکت TEXTRECRUIT

محل شرکت: سن خوزه، ایالت کالیفرنیا

TextRecruit یک بستر تعاملی است که از متن و چت آنلاین برای تعامل با افراد متقاضی کار و کارمندان شرکت استفاده می کند. بات چت این پلتفرم با برند و شعار هر شرکتی شخصی سازی می شود، حتی می تواند فرهنگ یک شرکت را از طریق یافتن استعداد های مناسب حفظ کند. فراتر از استخدام ، این پلتفرم همچنین فرآیند ادغام کارمند جدید در شرکت را تسهیل کرده، هشدار یا یادآوری در مورد مواردی مانند ثبت نام برای بیمه درمانی را به آن ها تذکر داده و بدین طریق به بهبود زندگی کارمندان کمک میکند. TextRecruit مخصوصاً برای شرکتهایی که تعداد زیادی از کارگران ساعتی را استخدام می کنند بسیار مفید است. وبسایت خرید آنلاین لباس Thred Up کارگرانی را استخدام می کند که دستیابی به آنها از طریق ایمیل دشوار است، بنابراین این شرکت پلتفرم TextRecruit را برای سرعت بخشیدن به روند ارتباطات خود پیاده سازی کرده است. در نتیجه ، آنها توانستند راحت تر به کارمندان بالقوه و مورد نظر خود برسند.

۵-شرکت WADE & WENDY

محل شرکت: نیویورک

WADE & WENDY دستیاران شخصی هوش مصنوعی که از هر تعاملی آموزش میبینند، از افراد متقاضی کار و شرکت ها در طول مراحل استخدام با استخدام کنندگان مبتنی بر هوش مصنوعی پشتیبانی می کنند. پلتفرم WADE با افراد جویای کار تعامل ایجاد میکند تا فرصت های شخصی سازی شده برای آن ها را ارائه دهد. در حالی که پلتفرم WANDY به استخدام کنندگان در انجام کارهای خسته کننده مانند ارسال ایمیل به صورت خودکار کمک میکند و در زمینه دریافت بازخورد نیز آموزش دیده است. WADE & WANDY با فراهم کردن دسترسی در مقیاس ده برابری و تعامل در بیست و چهار ساعت روز و هفت روز هفته به استخدام کنندگان و متقاضیان کار کمک می کند و در نتیجه به طور متوسط به ازای هر ۱۰۰ متقاضی۳۰ ساعت صرفه جویی میشود.

۶-شرکت XOR

محل شرکت: آستین، ایالت تگزاس

XOR یک ابزار دستیار هوش مصنوعی است که به شرکتها کمک می کند تا افراد متقاضی کار در صنایع فعال در زمینه هایی چون فناوری ، خرده فروشی ، مراقبت های بهداشتی و رستوران ها را استخدام کنند. XOR رباتهای چت را برای برقراری ارتباط با متقاضیان و نامزدها ، بهبود فرآیند کاریابی و کاهش نرخ انصراف در مصاحبه پیاده سازی می کند. XOR مصاحبه ها را برنامه ریزی می کند و سؤالاتی را برای کسب اطلاعاتی در مورد مهارت ها و تجربه های هر یک از نامزدها می پرسد. XOR به کمپانی مبلمان منزل IKEA که غول این صنعت محسوب میشود کمک کرد تا روند در حال شکست کیوسک (فرآیندی برای جلب رضایت مشتری) خود را تغییر دهد. از آنجا که برنامه های مرتبط با تقاضای شغل کیوسک IKEA نیازمند تعامل بیش از حد افراد بودند، این شرکت شاهد افت بیشتری در تعداد افراد متقاضی کار بود. پس از اجرای XOR ، تعداد متقاضیان افزایش یافت و تعداد انصراف ها نیز کمتر شد.

پلت فرم استخدامی هوش مصنوعی

پلتفرم های استخدام و انطباق متقاضیان کار با شرکت های مربوطه

واقعاً پیدا کردن شغل می تواند فرآیند دشواری باشد، اما این شرکت ها این فرآیند را بهتر و بهتر کرده اند. سیستم عامل های استخدام، الگوریتم های هوش مصنوعی را برای مطابقت افراد متقاضی کار با نقش هایی که به بهترین وجه مناسب آنهاست، ایجاد می کنند. علاوه بر این ، برخی سیستم عامل ها کاملاً ناشناس هستند ، بنابراین افراد متقاضی کار از این که مدیران فعلیشان در مورد این که آن ها به دنبال شغل جدید هستند نگرانی نخواهند داشت. درزیر درباره ی برخی از شرکتهایی که به افراد کمک می کنند فرصتهای شغلی بهتری پیدا کنند بیشتر بیاموزید.

۷-شرکت ARYA

محل شرکت: رالیگ، کارولینای شمالی

ARYA یک بستر اطلاعاتی هوش مصنوعی است که توسط کمپانی Leoforce ، استعدادهای با صلاحیت را برای استخدام کنندگان از طریق داده ها ، الگوهای رفتاری و یادگیری ماشین شناسایی می کند. فراتر از شناسایی ، ARYA از طریق پیامهای شخصی سازی شده با متقاضیان ارتباط برقرار می کند و با هدایت جویندگان شغل با صلاحیت و کیفیت بالا به طور مستقیم به استخدام کنندگان در وقت و زمان آن ها صرفه جویی می کند.

ARYA به وسیله اتوماسیون اداری وظایف و بخش اعظم کار مورد نیاز در فرآیند استخدامی را انجام میدهد و بدین وسیله به تیمهای استخدامی کمک می کند تا وقت آزاد بیشتری داشته باشند و این باعث می شود تعامل با متقاضیان بهتر شده و شناسایی افراد مناسب تر برای پست های مورد نیاز بهتر انجام شود. 

۸-شرکت ENTELO

محل شرکت: سانفرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا

Entelo با استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل های پیش بینی کننده، در بین میلیون ها متقاضی جست و جو می کند تا کارفرمایان را به اعضای جدید تیم مرتبط کند. پلتفرم یادگیری ماشین این شرکت با نام Envoy در وقت استخدام کنندگان صرفه جویی می کند، کاندیداهای برتر را بدون هیچ تقلب و انحرافی جذب می کند و (ایمیل) آنها را به صندوق ورودی استخدام کننده می فرستد. Entelo به شرکتهایی مانندCredit Karma، SONY ، هالمارک و SpotX کمک می کند تا کارمندان با پتانسیل بالاتری را با استفاده از پلتفرم Envoy پیدا کنند.

هوش مصنوعی و استخدام

۹-شرکت HIRETUAL

محل شرکت: مانتن ویو، کالیفرنیا

Hiretual بستری برای کشف استعدادها از طریق فناوری هوش مصنوعی با بیش از ۷۰۰ میلیون پروفایل حرفه ای در سراسر وب و ۳۰ پلتفرم عمومی جمع آوری شده و تجزیه و تحلیل اطلاعات در مورد تجربه ، مهارت ها ، ارزش بازار و در دسترس بودن آن ها است. برخی از بزرگترین برندهای فناوری – از جمله Intel، Verizon، IBM و eBay— از Hiretual برای یافتن افراد متقاضی جدید برای کار استفاده می کنند.

۱۰-شرکت MYA SYSTEMS

محل شرکت: سانفرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا

Mya Systems یک دستیار هوش مصنوعی را ارائه می دهد که نامزدها را با انجام مکالمه طبیعی و صریح در جهت بهبود ارتباط بین استخدام کنندگان و نامزدها راهنمایی می کند. از مشاغل مرتبط با سایت ها گرفته تا آشنایی کارکنان با محیط شرکت و ابقاء آنان، MYA در طول چرخه زندگی شغلی از نامزدها و کارمندان پشتیبانی می کند. Mya باری غول آرایشی L’Oreal به طور میانگین ۴۰ دقیقه در هر بررسی برای افراد متقاضی ذخیره کرده است که در بیش از شش ماه این مدت در حدود ۴۵ روز کاری بوده است.

۱۱-شرکت RAMPUP

محل شرکت: دنور، کولورادو

RampUp ابزاری شغلی برای فناوری ، فروش پزشکی، زیبایی شناسی و صنایع بهداشتی فعال در حوزه های دیجیتال است. RampUp با استفاده از هوش مصنوعی در راستای ردیابی مشاغل و نامزدها با شرکتهایی در همه ابعاد و نامزدها از پیش زمینه های مختلف همکاری می کند تا بهترین افراد را به شرکت ها لینک کند. با استفاده از ابزار هوش مصنوعی افراد متقاضی کار با افزایش به طور متوسط ۲۰-۳۰٪ درآمد مواجه میشوند و فقط یک هفته بین اولین مصاحبه و پیشنهاد شغلی آن ها فاصله می افتد (روند استخدام سرعت می‌یابد). در روند بررسی هر داوطلب به طور میانگین در هر شش ماه حدودا ۴۵ روز کاری در وقت آن شرکت ذخیره شده است.

۱۲-شرکت WOO

محل شرکت: سانفرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا

WOO یک پلتفرم کاریابی به صورت ناشناس برای افراد متقاضی کار و استخدام کنندگان در صنعت فناوری است. بستر هوش مصنوعی این شرکت نامزدها را با موقعیتهای مرتبط که با پارامترهای مد نظر آنها مطابقت دارد بدون اطلاع یافتن کارفرمایان فعلیشان مطابقت می دهد. مایکروسافت ، Lyft ، Uber ، Wix.com و WeWork برای یافتن اعضای تیم جدید با WOO همکاری میکنند. این پلت فرم به راحتی با چندین سامانه شغل یابی میتواند ادغام شود ، امکان بازگشت سریع به استخدام را فراهم می کند و دارای بیش از ۴۰،۰۰۰ جوینده کار در بخش فناوری است.

بیشتر بخوانید

منبع Builtun

همچنین ببینید

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه قابلیتی دارد؟

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه ویژگی هایی دارد؟

شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه از راه اندازی اولین رایانه شخصی سرفیس خود که برای هوش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *