اینستاگرام هوش مصنوعی کلان داده ها

روش های فوق العاده ای که اینستاگرام از کلان داده ها و هوش مصنوعی استفاده می کند

اینستاگرام، نرم افزار شبکه اجتماعی به اشتراک گذاری عکس و ویدئو ، در سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد. در حال حاضر اینستاگرام ۸۰۰ میلیون کاربر فعال به صورت روزانه دارد و مالکیت آن در دست فیسبوک است. روزانه ۷۰ میلیون عکس و تصویر بر روی اینستاگرام آپلود می شوند. مردم با هریک از این پست ها با گذاشتن قلب، کامنت و هشتگ تعامل و ابراز علاقه می کنند. کاری که این فعالیت ها می کنند این است که حجم وسیعی از داده ها را به وجود می آورند. همین که این داده ها توسط انسان یا الگوریتم های هوش مصنوعی ،که به شدت در حال گسترش هستند، آنالیز شد می تواند اطلاعات تجاری و بازرگانی و بینش هایی را در ارتباط با رفتار انسان در اختیار بگذارد تا جایی که کوین سیستروم مدیر عامل اینستاگرام گفته است که:”ما در آینده به یک کمپانی کلان داده ( Big Data ) تبدیل خواهیم شد.”

مقاله مرتبط :

در این جا به برخی از روش هایی که اینستاگرام از طریق آن ها از کلان داده ها ( Big Data ) و هوش مصنوعی استفاده می کند خواهیم پرداخت.

کاوش در صفحات و جست و جوی پیج ها

از طریق استفاده از هشتگ ها و ترند های اطلاعاتی، کاربران اینستاگرام می توانند عکس های مرتبط با یک فعالیت خاص، موضوع یا رویداد را پیدا کنند یا تجربیات، رستوران ها و اماکن در سراسر جهان را که مورد توجه واقع شده اند ( در اینستاگرام ) را پیدا کنند. با استفاده از هشتگ گذاری ، ابزارهای جستجو به کاربران اینستاگرام کمک می کند تا چیزهایی را که در میان میلیون ها تصویر آپلود شده مورد توجه قرار گرفته اند، کشف کنند.

تبلیغات هدفمند

به منظور این که اطلاعاتی که از اینستاگرام استخراج می شوند ارزشمند شوند، باید بتوان بینش و نگرش مشتری را از آن داده ها استخراج کند. با ارزیابی ترجیحات جستجو و بینش هایی که حاصل تعاملات کاربران هستند، اینستاگرام می تواند تبلیغات را برای شرکت هایی که مایل به دستیابی به ویژگی های خاصی از مشتری هستند و تمایل به دریافت پیام بازاریابی بخصوصی از بازار دارند، به فروش برساند. از آنجایی که فیسبوک با ۱٫۸ میلیارد نفر کاربر، مالک اینستاگرام هست آن ها دارای یک شبکه قدرتمند از اطلاعات تجزیه و تحلیل شده هستند تا به بازاریابی هدفمند براساس لایک های مردم، افرادی که دنبال می کنند و با آن ها در ارتباط هستند، و آنچه که ذخیره می کنند کمک کند.

ارتقا تجربه کاربر

برای اطمینان از اینکه کاربران در پلتفرم ارزش مورد نظر خود را پیدا می کنند، برای اینستاگرام مهم است که آنچه را که آن ها دوست دارند را به آن ها نشان دهد. با افزایش میزان محتوا، پیدا کردن محتویاتی که هر کاربر آن را منطبق با نیاز خود بداند به طور روزافزونی چالش برانگیز تر می شود. هنگامی که اینستاگرام نمایش محتوای خود را از حالت زمان معکوس ( نمایش بر اساس زمان بارگذاری محتوی ) به منظور نشان دادن پست هایی که معتقدند کاربران آن ها را دوست دارند و به اشتراک می گذارند تغییر داد، استفاده از الگوریتم های یادگیری ماشین برای کمک به مرتب سازی اطلاعات و یادگیری بهتر این که چه محتوایی بیشترین ارزش را برای هرکاربر دارد و با نیاز کاربر مرتبط است در طول زمان  در جهت طراحی محتوای شخصی به کار گرفته شدند.

فیلتر اسپم ها

اینستاگرام از هوش مصنوعی برای مبارزه با اسپم ها استفاده می کند. فیلترکننده اسپم قادر به حذف پیام های تقلبی نوشته شده از حساب ها به نه زبان از جمله انگلیسی، چینی، روسی، عربی و غیره است. بدین ترتیب این گونه پیام ها کشف می شوند به صورت اتوماتیک پاک می شوند. اینستاگرام از الگوریتم هوش مصنوعی فیسبوک به نام DeepText که قادر به درک محتوای پیام ها به اندازه یک انسان است استفاده می کند.

اینستاگرام هوش مصنوعی مبارزه با آسیب های اینترنتی

مبارزه با سوءاستفاده های اینترنتی و و حذف نظرات توهین آمیز

در نظرسنجی که توسط Ditch Label انجام شد، ۴۲ درصد از بیش از ۱۰،۰۰۰ نفر از جوانان بریتانیایی بین ۱۲ تا ۲۵ ساله گزارش کردند که اینستاگرام پلتفرمی بود که آن ها در آن بیشتر از همه ی پلتفرم های دیگر مورد آزار و اذیت قرار گرفتند. با این تمایز تاسف برانگیز داشتن بزرگترین مشکلات سایبری نسبت به هر سایت رسانه های اجتماعی دیگر، آن ها برای اولین بار از یادگیری ماشین برای پاک کردن پست های توهین آمیز به طور خودکار استفاده کردند در حالی که فیسبوک و توییتر بر گزارش کاربران در ارتباط با استفاده از زبان توهین آمیز تکیه می کنند. بر اساس استفاده موفقیت آمیز از DeepText برای شناسایی اسپم ها و حذف آن ها، مقامات اینستاگرام DeepText را به عنوان یک راه حل برای شناسایی و حذف کامنت هایی که ناقض دستورالعمل های اینستاگرام هستند، می دانند. کاربران پست های اینستاگرام  را برای کمک به این که DeepText یاد بگیرد که که چه محتواهایی در چه بستری توهین آمیز محسوب می شوند و چه محتواهایی توهین آمیز محسوب نمی شوند، بازبینی و تگ کردند. اگر الگوریتم چیزی توهین آمیز پیدا کند، آن محتوا بلافاصله حذف می شود. اگر چه  DeepText کامل نیست اما تحسین انجمن های مبارزه با سوءاستفاده های اینترنتی را به خاطر کاری که انجام می دهد، برانگیخته است. هنوز البته ریسک عدم طبقه بندی درست محتواها وجود دارد. بدین صورت که محتواهایی که واقعا مشکلی ندارند به عنوان توهین آمیز تلقین شده و حذف شوند و یا محتواهای توهین آمیز بتوانند بدون این که حذف شوند در اینستاگرام به کار برده شوند.

مطالعه شرایط انسانی

در یک مطالعه، ۱۰۰ میلیون عکس اینستاگرامی برای یادگیری الگوی پوشاک در دنیا مورد استفاده قرار گرفته بود. آن حجم از داده ها که زمانی جمع آوری آن ها زمانی غیر ممکن تلقی می شد، امروزه به لطف یادگیری ماشین ممکن شده است. این کار توانایی یادگیری ماشین را برای کمک به استخراج بینش و بصیرت در هنگام مطالعه انسان ها و عوامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در سراسر جهان را نشان داد. این مطالعه قدرت کلان داده ها و فن آوری هایی مانند دید کامپیوتری، الگوریتم های تجزیه و تحلیل خودکار و یادگیری ماشین را برای جست و جو در مجموعه داده های عظیم ایجاد شده توسط شبکه های اجتماعی برای بدست آوردن درکی درست در مورد جهان اطراف ما را نشان داد.

از ارتقاء پلت فرم خود برای کاربران و تبلیغ کنندگان تا یافتن و حذف محتوای جعلی و توهین آمیز، اینستاگرام از بینش های حاصل از استخراج از تمام داده هایی که جمع آوری می کند، جهت بهبود خود استفاده می کند، در حالی که دیگران به پتانسیل بالایی  که در اطلاعات عظیمی که جهت پرده برداشتن از بینش های انسانی در مورد رفتار، فرهنگ و دیگر موارد وجود دارد پی می رند.

بیشتر بخوانید :

منبع Bernard Marr

همچنین ببینید

استفاده از هوش مصنوعی مولد برای بهبود تست نرم‌افزار

هوش مصنوعی مولد به دلیل توانایی خود در ایجاد متن و تصاویر بسیار مورد توجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *