آشپزی شناختی سرآشپز واتسون هوش مصنوعی

چگونه سرآشپز واتسون با هوش مصنوعی خلاقیت و نوآوری را در آشپزی به ارمغان می آورد

برنامه سرآشپز واتسون IBM نگاهی اجمالی به پتانسیل موجود در هوش مصنوعی جهت به کارگیری خلاقیت می دهد. با وجود این که دستور العمل های سرآشپز واتسون ممکن است ترکیبات و سبک هایی از بشقاب های غذایی را پیشنهاد دهد که انسان هرگز آن ها را در نظر نگیرد، توانایی آن در تجزیه و تحلیل داده ها و پوشش اطلاعات علمی باعث می شود کار در آشپزخانه در کنار دیگر سرآشپزهای انسان، مؤثرتر باشد.

مقاله مرتبط :

برنامه سرآشپز واتسون IBM احتمالا راه حلیست برای سرآشپزهای خانگی توسط آن چند ماده اولیه ای را که «احتمالاً نمی توانند در حالت عادی با هم مخلوط شوند» را کنار هم قرار دهند؛ یا الهام بخشی است برای سرآشپزهای حرفه ای که می خواهند منوی خود را از طریق «آشپزی شناختی» تکامل دهند و از مزیت های مواد فصلی استفاده کنند. Watson ، پلتفرم هوش مصنوعی IBM که پیش از این تخصص خود را در ا برنامه ” Jeopardy” و برای درمان سرطان ریه نشان داده بود ، اکنون به عنوان سرآشپز واتسون در حال کمک به IBM در رسالت خود جهت “کمک به مردم در کشف ایده های جدید” می باشد که در این مورد ایده های جدیدی برای آشپزخانه است.

چگونه از هوش مصنوعی برای تهیه دستور العمل های آشپزی استفاده می شود؟

اولین قدم برای برخورداری از کمک سرآشپز واتسون ، انتخاب ماده ای است که می خواهید در ماجراجویی آشپزی خود استفاده کنید – آناناس یا رازیانه یا ماهی خاردار دریایی – هر ماده ای که در دست دارید می تواند به کار بیاید. شما همچنین می توانید تا سه ماده اولیه را هم به دستورالعمل واتسون اضافه کنید تا الگوریتم آن را به نتیجه دلخواه خود برسانید. شما می توانید از یک عنصر تا چهار عنصر را به دستورالعمل غذایی واتسون وارد کنید. بعد ، شما به واتسون ظرفی را که می خواهید غذا را داخل آن درست کنید و این که برای چه وعده غذایی می خواهید غذا را بپزید، می گویید. شاید شما یک همبرگر یا یک نوع ترشی بخواهید. شاید هم empanada  (غذای مکزیکی) یا بستنی. در نهایت ، می توانید یک سبک یا یک تم بخصوص را انتخاب کنید – چینی ، آسان ، اروپای شرقی و موارد دیگر. بفرمایید! سرآشپز واتسون از مواد اولیه ورودی شما استفاده می کند ، آن را با داده های خود مقایسه می کند و ۱۰۰ گزینه شامل دستور العمل های مختلف را برای شما تعریف می کند تا بتوانید از لیست های کامل مواد و دستورالعمل های طرز تهیه آن استفاده کنید. اکنون ، وظیفه شما این است که شاهکار آشپزی خود را دقیقاً همانطور که دستور غذایی می گوید انجام دهید یا چیزهایی را که میخواهید تغییر دهید و به دلخواه خود تنظیم کنید.

جزئیات فنی

مانند هر فرد معقول دیگری ، ممکن است این سؤال را مطرح کنید که چگونه دستگاهی که نمی تواند طعم ها را تشخیص دهد و نمی تواند شیرینی را از ترش متمایز کند ، چون هیچ نوع حس چشایی ندارد ، امکان دارد که ایجاد دستور العمل های آشپزی به او سپرده شود. برای شروع ، سازندگان آشپز واتسون آن را با تقریباً ۱۰،۰۰۰ دستور العمل از آرشیو وب سایت Bon Appetit آموزش دادند و از زبان طبیعی برای تجزیه و تحلیل دستور العمل ها برای یادگیری منطق اساسی موجود در دستورالعمل ها، فهم ترکیباتی که بیشتر استفاده می شوند و نحوه ترکیب آن ها به کار گرفتند.

علاوه بر این ، سرآشپز واتسون نیز از این مزیت برخوردار است که می تواند علم ترکیبات طعم های مکمل را در چنان عمق و پیچیدگی در مدت زمان کوتاهی فرا بگیرد که یادگیری آن برای یک سرآشپز انسانی غیرممکن است. سرآشپز واتسون نه تنها می تواند دو ماده را با هم ترکیب کند ، بلکه می تواند به ” شش ماده ،هفت ، هشت ، نه ماده را بدون مشکل” با هم ترکیب کند. در نهایت ، این به سرآشپز واتسون اجازه می دهد تا آشپزها را راهنمایی کند و با استفاده از عطر و طعم ها دستور العمل های کاملاً بی نظیری را  با استفاده از الگوریتم های ترکیبی طعم ها کشف و ایجاد کند.

با ایجاد این دانش ، پس از وارد شدن ترکیبات به رابط سرآشپز واتسون ،  برنامه به اسکن پایگاه داده دستور العمل خود پرداخته و محاسبه می کند که چه غذاهایی با هم در بشقاب ها ظاهر می شوند و سپس ترکیبات شیمیایی که برای ایجاد دستور العمل ها لازم است را بررسی می کند. همانطور که به پردازش درخواست های طرز تهیه غذا ادامه می دهد، سرآشپز واتسون با استفاده از بازخوردهایی که از  کاربر می گیرد، الگوریتم های خود را پالایش می کند.

برخی از ابتکارات آشپز واتسون شامل دستور العمل های عجیب و غریب آن در کتاب آشپزی “آشپزی شناختی با سرآشپز واتسون: دستور العمل برای نوآوری از IBM و موسسه آموزش آشپزی” که شامل ۶۵ دستور العمل اصلی تولید شده توسط واتسون است، موجود می باشد. همانطور که ممکن است تصور کنید ، تخصص سرآشپز واتسون ترکیبات غیرمعمول مواد اولیه است.

ایده ها و بینش هایی که می توان از پلتفرم آشپز واتسون یاد گرفت

سرآشپز واتسون به ما در درک انواع روش های «تفکر خلاقانه» که پلتفرم واتسون و سایر دستگاه های هوش مصنوعی می توانند از آن پشتیبانی کنند، کمک می کند. اگرچه سرآشپز واتسون می تواند این جرقه را فراهم کند تا تلاش خلاقانه ما در آشپزی فراتر از محدودیت هایی باشد که ذهن ما ممکن است برای ترکیبات غیرممکن مواد یا مفاهیم آشپزی ببیند؛ و یک امکان جدید برای ترکیب مواد مختلف را پیدا کند که در واقع طعم خوبی هم داشته باشند ، آشپزی حتی با این وجود نیازمند همکاری با سرآشپزهای انسان است. با همکاری یکدیگر ، سرآشپز واتسون و سرآشپزهای انسانی می توانند به دست آورد های  بیشتری در مقایسه با وقتی که به تنهایی کار کنند، دست پیدا کنند. در آینده ای قابل پیشبینی، سر آشپز واتسون نمی تواند دستورالعمل های خود را بدون دخالت انسان به واقعیت تبدیل کند ولی الگوریتم های آن به انسان کمک می کند تا به استقبال هنر درک ناشناخته ها رود.

بیشتر بخوانید :

منبع

همچنین ببینید

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی مولد نقطه محوری بعدی برای بهره وری و کارایی در سازمان ها است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *