هوش مصنوعی در زنجیره تامین و لجستیک

۱۳ نمونه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تامین و لجستیک برای شرکت ها

یک مطالعه جدید تخمین زده است که مشاغل حدود ۶۵۰۰ ساعت در سال را در انجام کارهایی انجام می دهند که می توانند توسط اتوماسیون دیجیتال همان کار ها را به صورت کارآمدتر و مؤثرتری انجام دهند؛ از جمله پردازش اسناد، ثبت سفارشات خرید و پاسخ دادن به سوالات تأمین کننده. به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها پیاده سازی فناوری هوش مصنوعی را در حوزه تدارکات و فعالیت های مرتبط با زنجیره تامین آغاز کرده اند. در نتیجه ، نیروی کار انسانی آزاد می شوند تا کارهای پیچیده تری را انجام دهند که رایانه ها قادر به انجام آن ها نیستند. البته هنوز قادر به انجامشان نیستند.

هوش مصنوعی در زنجیره تأمین کاربردهای بی شماری دارد. حوزه های تأثیر گذاری در زنجیره تأمین و عرصه های لجستیک شامل تدارکات عملیاتی با استفاده از داده های هوشمند و بات های چت و گفت و گو، برنامه ریزی زنجیره تأمین برای پیش بینی تقاضا و عرضه ، مدیریت انبار برای بهینه سازی موجودی، حمل و نقل سریع و دقیق تر برای کاهش زمان تحویل و هزینه حمل و نقل و انتخاب بهینه تامین کننده از طریق استفاده از داده های به روز.

در اینجا ۱۳ نمونه از چگونگی استفاده از هوش مصنوعی برای بهبود فرآیندهای لجستیک آورده شده است.

۱- کمپانی ECHO GLOBAL LOGISTICS

هوش مصنوعی زنجیره تامین و لجستیک ECHO GLOBAL LOGISTICS

محل شرکت: شیکاگو، ایالت النیوز

لینک وبسایت شرکت: https://www.echo.com/

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات توسط این شرکت: شرکت مدیریت حمل و نقل Echo از هوش مصنوعی برای ارائه راه حل های زنجیره تأمین استفاده می کند که نیازهای حمل و نقل و لجستیک را بهینه می کنند تا مشتریان بتوانند کالاهای خود را به سرعت ، ایمن و با هزینه مناسب ارسال کنند. خدمات این شرکت شامل مذاکرات مرتبط با قیمت، تدارکات حمل و نقل؛ اجرا و پیگیری حمل و نقل؛ مدیریت، انتخاب ، گزارش دهی و انطباق موارد فوق با سیاست های شرکت؛ ارائه داشبورد اجرایی و گزارش های حمل و نقل دقیق و موارد بیشتر می شود.

۲- کمپانی HAVI

هوش مصنوعی زنجیره تامین و لجستیک Havi

محل شرکت: داونرز گرو، ایالت النیوز

لینک وبسایت شرکت: https://www.havi.com/

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات توسط این شرکت: هوش مصنوعی این امکان را برای کمپانی HAVI فراهم می کند تا با استفاده از تجزیه و تحلیل پیش بینی گرا، چندین راه حل را در زمینه های مدیریت زنجیره تأمین و تدارکات ارائه دهد. حالت اول شامل برنامه ریزی ، بهینه سازی ، منابع و مدیریت داده ها است. مورد دوم شامل تدارکات، مدیریت حمل و نقل ، انبارداری و توزیع است.

۳- کمپانی C3

هوش مصنوعی زنجیره تامین و لجستیک C3

محل شرکت: سانتا آنا، ایالت کالیفرنیا

لینک وبسایت شرکت: https://c3.ai/

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات توسط این شرکت: تولید کنندگان از پلتفرم بهینه سازی موجودی C3 که مبتنی بر هوش مصنوعی است برای مدیریت سطوح موجودی در زمان مورد نظر مرتبط با قطعات خریداری شده، اجزا و کالاهای نهایی استفاده می کنند. با استفاده از الگوریتم های پیشرفته هوش مصنوعی ( یادگیری ماشین )، سیستم C3 به طور مداوم از داده های گرفته شده از سفارشات تولید ، سفارشات خرید و تحویل تا توصیه های مرتبط با محصولات ساده و سایر موارد آموزش می بیند.

۴- کمپانی SYMBIOTIC

هوش مصنوعی زنجیره تامین و لجستیک SYMBIOTIC

محل شرکت: ویلمینگتون، ایالت ماساچوست

لینک وبسایت شرکت: http://www.symbotic.com/

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و لجستیک توسط این شرکت: کمپانی SYMBIOTIC طراحی ، ساخت و آزمایش ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی را انجام می دهد که راه حل های انعطاف پذیر دستی یا کاملاً خودکار را بر اساس محصولات شرکت ، جریان عملیاتی و نیازهای مشتری ارائه می دهند.

۵- کمپانی TTEC

هوش مصنوعی زنجیره تامین و لجستیک ttec

محل شرکت: انگلوود، ایالت کولورادو

لینک وبسایت شرکت: https://www.ttec.com/

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات توسط این شرکت: دستیاران مجازی هوشمند TTEC با هدف بهینه سازی تجربه مشتری ربات هایی ارائه می دهد که از همدلی شبیه سازی شده انسانی برخوردار هستند، می توانند از تعاملات گذشته بیاموزند ، از طریق کانال های صوتی و متنی گوش فرا دهند و سوالات و احساسات را درک کنند. و اگر یک ربات نتواند به یک سوال پاسخ دهد ، جهت دریافت پاسخ مشتری را به یک پاسخگوی انسان منتقل می کند.

۶- کمپانی UPTAKE

هوش مصنوعی زنجیره تامین و لجستیک UPTAKE

محل شرکت: شیکاگو، ایالت النیوز

لینک وبسایت شرکت: https://www.uptake.com/

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات: Uptake از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای تجزیه و تحلیل داده های تلماتیک (داده های مربوط به حمل و نقل از راه دور)  با هدف پیش بینی شکست به منظور کاهش خرابی انواع وسایل نقلیه و ماشین آلات ، از جمله کامیون ، اتومبیل ، راه آهن ، ماشین کمبابین و هواپیما استفاده می کند.

۷- کمپانی COYOT LOGESTICS

هوش مصنوعی زنجیره تامین و لجستیک COYOT LOGESTICS

محل شرکت: شیکاگو، ایالت النیوز

لینک وبسایت شرکت: https://www.coyote.com/

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات توسط این شرکت: با استفاده از UPS ، کمپانی Coyote از روش های مختلفی از جمله تجزیه و تحلیل پیش بینی ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده می کند تا اطلاعات حمل و نقل مشتری را با داده های خارجی (مانند ترافیک در زمان واقعی و آب و هوا) انطباق داده و برای کمک به ارسال کنندگان کالا ها در زمینه پیش بینی وقایع مربوط به زنجیره تأمین ، از جمله تأخیرها ارسال کند. در نتیجه ، آن ها قادر به تهیه برنامه های متناوب هستند تا محموله ها بتوانند به موقع به مقصد برسند.

۸- کمپانی ZEBRA TECHNOLOGIES

هوش مصنوعی زنجیره تامین و لجستیک ZEBRA TECHNOLOGIES

محل شرکت: لینکولن شایر، ایالت النویز

لینک وبسایت شرکت: https://www.zebra.com/us/en.html

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات توسط این شرکت: راه حل های تدارکات و زنجیره تامین Zebra شامل بسته بندی هوشمند و بسته بندی هوشمند Trailer است که از سخت افزار ، نرم افزار و تجزیه و تحلیل داده ها را برای ادغام در زمان واقعی در فرآیند بارگیری و افزایش کارآیی استفاده می کند. مزایای بخصوص آن شامل بهینه سازی فضای حمل و نقل در نتیجه کمتر بودن فضای خالی و کاهش هزینه های عملیاتی است. پردازش سریعتر و کارآمد تر بسته ها؛ کاهش خسارت و از بین رفتن بسته و بهبود ایمنی کارگران از جمله آن ها می باشند.

۹- کمپانی EPICOR SOFTWARE

هوش مصنوعی زنجیره تامین و لجستیک EPICOR SOFTWARE

محل شرکت: آستین، ایالت تگزاس

لینک وبسایت: https://www.epicor.com/default.aspx

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات توسط این شرکت: Epicor از Microsoft Azure که پلتفرمی مبتنی بر راه حل های هوش مصنوعی ابری است استفاده می کند تا راه حل های تجاری خود را برای تولید کنندگان و توزیع کنندگان – از جمله در حوزه زنجیره تامین و تدارکات – هوشمندانه تر کند. از بهار گذشته ، این شرکت همچنین به دنبال به کارگیری قابلیت تبدیل گفتار به متن و قابلیت جستجوی پیشرفته مایکروسافت برای بهبود نحوه تعامل مشتریان با برنامه های خود بوده است.

۱۰- کمپانی LIVEPERSON

هوش مصنوعی زنجیره تامین و لجستیک LIVEPERSON

محل شرکت: نیویورک

لینک وبسایت شرکت: https://www.liveperson.com/

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات توسط این شرکت: بستر مکالمه مبتنی بر هوش مصنوعی کمپانی LivePerson که Maven نام دارد با سنجش قصد و احساس مصرف کننده ضمن تعیین اینکه محل مکالمه باید به کجا انتقال داده شود ، پشتیبانی مشتری را تسهیل می کند. Maven همچنین هر مکالمه را همزمان خواه توسط انسان، ربات، فناوری شخص ثالث یا ترکیبی از هر سه برگزار می کند.

۱۱- کمپانی ASPENTECH

هوش مصنوعی زنجیره تامین و لجستیک ASPENTECH

محل شرکت: بلفورد، ماساچوست

لینک وبسایت شرکت: https://www.aspentech.com/

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات توسط این شرکت: Aspen از هوش مصنوعی برای بهینه سازی برنامه های مرتبط با موضوع تدارکات ، تولید ، توزیع و برنامه های تامین موجودی که تقاضای مشتری و اهداف درآمدی شرکت را بر آورده می کنند، استفاده می کند. برنامه ریز زنجیره تأمین Aspen ، از تجزیه و تحلیل ارزش محور استفاده می کند تا چندین سناریوی فرضی را مد نظر بگیرد و آن دسته از سناریو هایی را که ” مدیریت موجودی را بهینه می کند ، هزینه حمل و نقل را به حداقل می رساند ،و تعادل عرضه و تقاضا را بر آورده می کند” را از سناریوهای دیگر را جدا می کند.

۱۲- کمپانی DATAART

هوش مصنوعی زنجیره تامین و لجستیک DATAART

محل شرکت: نیویورک

لینک وبسایت شرکت: http://www.dataart.com/

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات توسط این شرکت: با استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ، DataArt به مشتریان خود کمک می کند تا “بهره وری عملیاتی خود را بهبود ببخشند، رفتار خرید را پیش بینی کرده و مصرف کنندگان را به روش معقول و منطقی را در این فرآیند درگیر کنند.” این شرکت همچنین تجزیه و تحلیل لحظه ای داده های زنجیره تأمین و همچنین هماهنگ سازی فرآیندهای لجستیک و سایر عوامل مهم را ارائه می دهد.

۱۳- کمپانی INFOR

هوش مصنوعی زنجیره تامین و لجستیک INFOR

محل شرکت: نیویورک

لینک وبسایت شرکت: https://www.infor.com/

نحوه استفاده از هوش مصنوعی در زنجیره تأمین و تدارکات توسط این شرکت: برنامه های زنجیره تأمین هوشمند Infor از الگوریتم های پیشرفته ، موتورهای بهینه سازی و یادگیری ماشین برای “اتصال اطلاعات دیجیتال مرتبط با زنجیره تأمین به دنیای واقعی” استفاده می کند تا شرکت ها بتوانند تصمیمات مربوط به کسب و کار خود را آگاهانه تر بگیرند.

بیشتر بخوانید :

منبع Buildin

همچنین ببینید

گزارش دولت ایالات متحده : هوش مصنوعی یک تهدید بزرگ برای انسان است

گزارش دولت ایالات متحده : هوش مصنوعی یک تهدید بزرگ برای انسان است

از دولت ایالات متحده خواسته شده است که «سریع و قاطعانه» برای کاهش خطرات مهم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *