هوش مصنوعی کاهش استرس کارمندان

اتوماسیون و هوش مصنوعی استرس محل کار را کاهش می دهند، و مشتریان نیز متوجه می شوند

هر از گاهی شنیده می شود که چگونه اتوماسیون – و اخیراً هوش مصنوعی – موجب از بین رفتن مشاغل می شود. انجام کارها توسط ربات و اضافه کاری از جمله شیوه های اتوماسیون و هوش مصنوعی برای تبدیل روز کاری افراد به یک بد بیاری تمام عیار است. اکنون، یک مطالعه جدید نشان می دهد که اتوماسیون در واقع می تواند زندگی کارگران را بهتر بکند، کارهای خسته کننده و کسل کننده را از بین ببرد و کارهای جالب تری را برای انسان به جا بگذارد.

این مطلب از نظرسنجی بین ۳۴۰۰۰ کارگر در ۱۸ کشور در سراسر جهان که توسط سیستم Verint انجام شده است، بدست آمده که می گوید فناوری ممکن است در مواجهه با محیط کاری استرس زا فایده اش از ضررش بیشتر باشد. بسیاری از ما ممکن است این موضوع را بطور شهودی درک کرده باشیم، البته در مواردی چون سهولت استفاده از موبایل ، امکان به اشتراک گذاشتن اسناد کاری به صورت آنلاین، امکان برقراری لحظه ای ارتباطات و امکان گرفتن اطلاعات و تأیید اطلاعات، به آسان شدن بسیاری از شرایط کار کمک کرده اند. خوب است که این مسئله را در یک مطالعه در مقیاس بزرگ به تایید برسانیم.

اگر بخواهیم حقیقت ماجرا را بگوییم، وجود استرس در محل کاری امری اجتناب ناپذیر است. فقط تعداد معدودی از مدیران می توانند ادعا کنند که در واقع از مکان های کاری کم فشار و کم استرس برخوردار هستند. و آن ها از پیشرفت های فناوری برای این موضوع سپاس گذارند. تقریباً سه چهارم (۷۲٪) از افرادی که سطح استرس کمی دارند این موضوع را به دلیل کارآمد تر شدن کار خود به وسیله دسترسی به ابزار و فناوری می دانند، در حالی که تقریباً دو سوم افراد (۶۴٪) عقیده دارند که فناوری اتوماسیون به کاهش فشار کاری و استرس ناشی از کار نیز کمک می کند.

البته استرس، ناگزیر خود را در تجربه خرید مشتری نشان می دهد و این موضوع، آن را به یک مساله تجاری تبدیل می کند.

در کل ، نظرسنجی نشان می دهد ، کارگران نیازمند فناوری بیشتری هستند نه کمتر. بیش از ۷۰ درصد موافق استفاده از فناوری به عنوان جایگزینی برای انجام کارهای دستی و پر زحمت توسط نیروی کار انسانی هستند. اکثر کارگرانی که سطح بالای استرس را گزارش کرده بودند (۸۲٪) گفتند که از فناوری که در زمان مناسب به آن ها اطلاعات صحیح بدهد، استقبال می کنند. ۸۵% کارگران از کارفرمایان خود خواسته اند که از فناوری های اتوماسیون بیشتری مانند هوش مصنوعی استفاده کنند ، و ۵۵ درصد نیز از کارفرمایان خود تقاضا کرده اند تا فناوری بهتری در اختیار داشته باشند تا به آن ها در فعالیت کارآمد تر کمک کند. موارد زیر نکات کلیدی ای است که در این نظرسنجی مطرح شده است:

تعامل انسانی بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کرده است.

انسان باید نقشی مهم و پراهمیت در تعامل با مشتریان ایفا کند. در حالی که محبوبیت کانال های ارتباطی دیجیتالی روز به روز افزایش می یابد، با این حال هنوز هم تعامل رو در رو مورد نیاز است. این موضوع خصوصاً در مورد افراد با سن زیر ۳۵ سال صدق می کند. این تحقیقات نشان می دهد که ۲۹ درصد از افراد بین ۱۸ تا ۳۴ سال اظهار داشتند که مراجعه به اینترنت روش ارتباط مطلوب آن ها (مطابق با میانگین جهانی) برای خرید می باشد و ۲۸ درصد گفتند که از طریق تلفن (در برابر میانگین جهانی ۳۰ درصد) مایلند خرید خود را انجام دهند. نویسندگان این گزارش همچنین هشدار می دهند که ممکن است نیمی از مصرف کنندگان “کمتر با محصولاتی که در ساخت آن ها فناوری های دیجیتالی (مانند ربات ها یا هوش مصنوعی) جایگزین انسان شده اند ارتباط برقرار کنند، و این نیز ممکن است منجر به داشتن عملکردی ضعیف در عرصه تجارت شود. برای تعاملات با ارزش بالا، جایی که فرصتی برای جلب اعتماد و وفاداری مشتریان یا داشتن فروش بالا وجود دارد، مصرف کنندگان ترجیح می دهند با یک انسان تعامل داشته باشند. “

اتوماسیون تأثیر قابل توجهی در انتظارات کاری دارد.

اکثر کارگران (۶۹ درصد) معتقدند که فناوری پیشرفت خواهد کرد اما جایگزین نیروی کار انسانی نخواهد شد. ۷۱ درصد دیگر موافق استفاده از فناوری، برای جایگزینی کارهای دستی و پر زحمت است. اندکی بیشتر (۷۸ درصد) طرفدار استفاده از فناوری هستند که با دادن اطلاعات صحیح در زمان مناسب به آن ها کمک کند.

اتوماسیون و هوش مصنوعی حتی می توانند اثر “آرامش بخش” داشته باشند.

 تقریبا دو سوم (۶۴ درصد) می گویند که فناوری اتوماسیون به کاهش بار کاری و استرس آن ها کمک می کند. در واقع ، به گفته پاسخ دهندگان ، دسترسی به فناوری عامل اصلی در میزان آرامش افراد است. “به طور متوسط ، بررسی ها نشان داد که کارگران در محیط کاری خوشحال و از آن راضی هستند، اما استرس هم دارند. با این وجود همیشه، بین فناوری موجود در محیط کار و رضایت کارکنان و استرس کم، رابطه مستقیمی وجود دارد. به عنوان مثال ، دو سوم کارگران (۶۶ درصد) گفتند که آن ها تمام فناوری مورد نیاز برای کارآمد تر بودن کارشان را در اختیار دارند، اما این برای کسانی که می گویند از کار خود راضی هستند و کسانی که سطح استرس کمی دارند تقریباً به سه چهارم (۷۲ درصد) می رسد. “

بیشتر بخوانید :

منبع Forbes

همچنین ببینید

استفاده از هوش مصنوعی مولد برای بهبود تست نرم‌افزار

هوش مصنوعی مولد به دلیل توانایی خود در ایجاد متن و تصاویر بسیار مورد توجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *