DeepMind هوش مصنوعی گوگل

DeepMind : هوش مصنوعی چگونه دنیا را به مکانی هوشمند تر تبدیل می کند؟

کار DeepMind بر پایه ای محکم در علوم عصبی بنا شده است. این امر، زیربنای استراتژی شرکت در زمینه توسعه هوش مصنوعی با آموزش رایانه ها جهت تقلید از فرایند های فکری مغز انسان است؛ به طور دقیق تر، چگونگی استفاده از اطلاعات برای تصمیم گیری و آموختن از اشتباهات. علاقه گوگل به DeepMind احتمالاً در راستای پیشبرد زمینه های یادگیری ماشین و شبکه های عصبیِ شبیه سازی شده، است؛ توسعه ماشین آلات با فرآیند های فکری شبیه به انسان، با ظرفیت انجام کارهایی که پیش از این به انسان های آموزش دیده نیازمند بودند.

مقاله مرتبط :

گذشته از موفقیت و پیروزی در بازی ها ، DeepMind همچنین در چندین پروژه مراقبت های بهداشتی، مانند همکاری با بخش رادیوتراپی UCL برای کاهش مدت زمان لازم جهت برنامه ریزی های درمانی اجرا شده است. این گروه گفته اند که با به کارگیری یادگیری ماشین در پروسه عکس برداری از ناحیه سر و گردن بیمار ، مدت زمان لازم برای ایجاد برنامه های درمانی جهت انجام این روش های پیچیده می تواند از چهار ساعت به حدود یک ساعت کاهش یابد.

جزئیات فنی

یکی از پروژه های خاصی که DeepMind روی آن کار می کند، همکاری با بیمارستان چشم مورفیلد لندن است. به DeepMind امکان دسترسی به یک میلیون تصویر از اسکن چشم های بیماران به همراه داده های مربوط به بیمار (به صورت ناشناس) داده شده است. این کار به DeepMind این امکان را می دهد تا اسکن ها و علائم اولیه ای را که می توانند نشانگر شروع بیماری های مخرب چشمی باشند ، تشخیص دهد.

DeepMind دیپ مایند گوگل هوش مصنوعی

ایده ها و بینش هایی که می توان از DeepMind الهام گرفت؟

گوگل هیچ سود و منفعت مستقیمی از مشارکت DeepMind در حوزه بهداشت و درمان نمی بیند ، که ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسد. تجربه و یادگیری که DeepMind از تجزیه و تحلیل این مجموعه داده ها بدست می آورد، به خودی خود یک پاداش محسوب می شود و به پیشرفت هر چه بیشتر فرایندهای شناختی آن کمک می کند.

آنچه مشاغل می توانند از این کار گوگل یاد بگیرند این است که گاهی چشم خود را  بر روی سود و منفعت های مالی ببندند. الزاما هر پروژه اطلاعاتی خط اصلی شرکت را تقویت نمی کند ، اما مطمئناً مزایای دیگری مانند درک واضح تر محصولات ، بازارها و مشتریان را به همراه خواهد داشت؛ همه این ها به موفقیت تجارت در آینده کمک می کنند.

بیشتر بخوانید :

منبع Bernard Marr

همچنین ببینید

به گفته کارشناسان، با پیشرفت ابزارهای هوش مصنوعی، نژادپرستی آنها نیز بیشتر می شود

به گفته کارشناسان، با پیشرفت ابزارهای هوش مصنوعی، نژادپرستی آنها نیز بیشتر می شود!

گزارش کارشناسان نشان می دهد که ChatGPT و Gemini علیه کسانی که به زبان انگلیسی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *