هوش مصنوعی و صنعت

هوش مصنوعی چه تحولاتی در دنیای صنعت ایجاد میکند؟

از ماشینهای خودران گرفته تا پزشکان مجازی، هوش مصنوعی  (AI) در حال تغییر شیوه زندگی، صنعت، کار، مسافرت و تجارت در قرن بیست و یکم است. سازمان ارائه دهنده خدمات اینترنتیPwC تخمین می زند که هوش مصنوعی تا سال ۲۰۳۰ می تواند ۱۵٫۷ تریلیون دلار به اقتصاد جهانی اضافه کند. تخصص شرکت های انگلیسی فعال در حوزه هوش مصنوعی، که از نوآورترین شرکت ها در جهان محسوب میشوند، در این افزایش رشد اقتصادی و بهره وری جهانی نقش بسزایی خواهند داشت.

در طی چند سال گذشته ، آنها در کنار تعدادی از شرکای بین المللی خود برای کشف راه های درمان از طریق دارو، ایجاد انقلابی در عرصه تبلیغات آنلاین و باز آفرینی رویکرد تصمیم گیری دولت ها جهت تصمیم گیری در زمینه سیاست های پیچیده همکاری کرده اند. در اینجا به ۹ صنعتی که شرکت های انگلیسی در آن ها از هوش مصنوعی برای ایجاد تأثیری جهانی استفاده میکنند اشاره میشود.

۱- صنعت خودرو

وسایل نقلیه خودران توانایی صرفه جویی در وقت ، محدود کردن مصرف انرژی و کاهش چشمگیر بیش از ۱٫۲۵ میلیون مرگ و میر که هر ساله در تصادفات جاده ای رخ میدهد را دارا میباشند. شرکت Oxbotica در زمینه ساخت سلنیوم فعالیت دارد، سیستمی نرم افزاری مبتنی بر هوش مصنوعی که با نصب آن نه فقط اتومبیل ها بلکه وسایل نقلیه مختلف میتوانند محیط اطراف خود را شناسایی کرده و با خیال راحت در آن حرکت کنند. این شرکت برای تولید خودروهای خودران در انگلستان تا پایان سال ۲۰۱۸ با یک تولید کننده فعال در این صنعت همکاری می کند و از سنسورهای بینایی این شرکت قبلاً در مریخ نورد ناسا استفاده شده است.

صنعت خودرو

۲- علوم زیستی

هوش مصنوعی با توانمندسازی محققان برای انجام کارآمدتر آزمایشها و کمک به آنها برای یافتن الگویی که هرگز از وجود آنها آگاه نبودند،علوم زیستی را به سطحی بالاتر می برد. دانشمندان با استفاده از این ابزارها، امید بیشتری برای انجام اکتشافاتی دارند که بتوانند امید به زندگی را افزایش داده، رنج های انسان را کاهش دهند و کیفیت بهتری از زندگی در سطح جهان ایجاد کنند. شرکت انگیلیسی BenevolentAI، که ارزش آن ۱٫۸ میلیارد دلار است بزرگترین شرکت خصوصی فعال در زمینه هوش مصنوعی در اروپا است.

این شرکت از علم داده برای پیش بینی اینکه کدام ترکیبات شیمیایی قادر به درمان بیماری های خاص هستند استفاده میکند که باعث تسریع در فرآیند تولید داروهای حیاتی می شود. این شرکت در حال حاضر در حال انجام یک کارآزمایشی بالینی بزرگ در ایالات متحده و انگلیس  است که هدف از آن تعیین این است که آیا مولکول شناسایی شده توسط این شرکت قادر به کاهش خواب آلودگی بیش از حد بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون که بیماری آن ها را تشدید میکند، میباشد یا نه.

۳- خدمات خلاقانه

با پخش هر آگهی آنلاین، الگوریتم های هوش مصنوعی به برندها کمک می کنند تا درباره آنچه برای مشتریانشان اهمیت دارد، اطلاعات بیشتری کسب کنند. این امر به بازاریاب های باهوش صنعت خدماتی اجازه می دهد تا در عرصه پر ازدحام تبلیغات، خود را برجسته کنند. شرکت LoopMe  که در لندن مستقر میباشد و به بیش از ۴۲ شرکت از ۱۰۰ شرکت برتر فناوری در انگلستان خدمات ارائه میدهد، به شرکت هایی مانند مایکروسافت و دیزنی کمک می کند تا کمپین های تبلیغات ویدئویی موبایلی مؤثرتری را اجرا کنند.

ابزارهای هوش مصنوعی این شرکت داده های مربوط به مشتری را تجزیه و تحلیل می کنند تا مشخص کنند کدام یک از کاربران آنلاین به احتمال زیاد محصولات شرکت مورد نظر را خریداری می کند یا این که از یکی از فروشگاه های آن بازدید می کند. به لطف فناوری یادگیری ماشین، الگوریتم های LoopMe با سرعت بیشتری هوشمند تر میشوند که این امر به شرکت اجازه می دهد تا فعالیت های مشتریان خود را به صورت آنی بهینه کند.

۴- داده

بیشتر شرکت های مدرن به مقادیر زیادی از داده های آنلاین دسترسی دارند، اما بسیاری از آنها فاقد ابزار لازم برای بهره مندی از ارزش این اطلاعات هستند. هوش مصنوعی می تواند به شرکت ها و صنایع در کشف بینش موجود در داده هایشان کمک کند و این امکان را برای آن ها فراهم میکند تا منابع خود را به طور کارآمدتری مدیریت کرده و به مشتریان خود بهتر خدمت کنند.

شرکت DigitalGenius با استفاده از شبکه های عصبی برای پیش بینی پاسخ های مفید به سؤالات مشتریان، بخش هایی از فرآیند خدمات مشتری را به صورت اتوماتیک انجام میدهد. اگر DigitalGenius پاسخ قابل قبولی به پیام چت مصرف کننده پیدا کند، نماینده شرکت در بخش خدمات مشتری می تواند با یک کلیک ساده به سوال مشتری پاسخ دهد. این فناوری به شرکت آمریکایی ) Magoosh برگزار کننده دوره های آموزشی آنلاین) کمک کرد تا صف مشتریان در حال انتظار خود را به نصف کاهش دهد.

۵- آموزش

از هوش مصنوعی در حوزه صنعت آموزش نیز استفاده می شود تا تاکتیک های جدیدی برای کمک به افراد در فرآیند یادگیری توسعه داده شود. Synap یک بستر آنلاین است که به دانش آموزان امکان می دهد آزمون های چند گزینه ای را ایجاد و به اشتراک بگذارند تا به یکدیگر در روند یادگیری کمک کنند. این شرکت جدیدترین تحقیقات علوم عصبی را با الگوریتم های پیش بینی برای ساخت برنامه های یادگیری شخصی برای هر دانش آموز، ترکیب می کند.

نتیجه این کار برنامه ای است که می تواند در لحظه ای که دانش آموز بیشترین میزان آمادگی برای حفظ یک مطلب را دارد سؤال درست و مرتبط با آن موضوع را ارائه دهد. جای تعجب نیست که از هر چهار دانشجوی رشته پزشکی در انگلستان یک نفر در سال ۲۰۱۶ از این برنامه استفاده کرده است.

۶- امور مالی

موسسات مالی از هوش مصنوعی استفاده می کنند تا توصیه های بهتری را به مشتریان ارائه دهند و تصمیمات متفکرانه تری را در سطح شرکتی ارائه دهند. Kami، یک شرکت سازنده ربات های گفت و گو با تمرکز بر شرکتهای خدمات بانکی و مالی است که از هوش مصنوعی برای تقلید از مهارت های استدلال منطقی انسانی استفاده می کند. فناوری به کار گرفته شده در برنامه این شرکت، مکالمات و گفت و گو ها را برای درک شرایط منحصر به فرد و ترجیحات شخصی هر مشتری، روشن کردن ذهنیت موجود برای خرید، تعصب و سایر ظرافت هایی که در پشت پرده قرار دارند تجزیه و تحلیل می کند. این امر به بنگاههای اقتصادی اجازه می دهد تا مشاوره های شخصی ارائه دهند و همچنین بینشهای مفیدی را در مورد مشتری خود پیدا کنند. به عنوان مثال ، یک بانک می تواند از تعلیمات این چنینی استفاده کند تا اطمینان حاصل کند که فعالیت های آتی بازاریابی خود به دست مصرف کنندگان مشابه و مورد نظر خود می رسد.

۷- صنعت بهداشت و درمان و سرگرمی

یکی از بزرگترین نقاط قوت بخش فناوری انگلیس توانایی آن در استفاده از ابزارهای یک صنعت برای ایجاد پیشرفت های مهم در صنایع دیگر است. در جهان بازی و سرگرمی، هوش مصنوعی آنچه که زمانی سرگرمی تفریحی محسوب میشد را به ابزاری با ارزش برای کارفرمایان ، دانشمندان و چهره های سطح بالای دولتی تبدیل می کند. شرکت Imobobable نرم افزاری را ایجاد می کند که به کاربران این امکان را می دهد که شبیه سازی های بسیار پیچیده ای ایجاد کنند. وقتی صحبت از بازی های ویدیویی می شود، این ابزار به توسعه دهندگان بازی های رایانه ای کمک می کند تا جهان گسترده ای را برای گیمرها بسازند تا در آن به بازی و اکتشاف بپردازند. شاید کاربرد مهمتر این باشد که از این نرم افزار می توان برای شبیه سازی آزمایش های علمی و پاسخ دادن به سؤالات مربوط به مسائل سیاسی در دنیای واقعی استفاده کرد. به عنوان مثال ، یک آژانس دولتی می تواند از فناوری Improbable استفاده کند تا ببیند ورود خودروهای خودران بر کل یک شهر چه تأثیری خواهد داشت. این کاربردهای هیجان انگیز یکی از دلایلی است که شرکت توانسته بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه جذب کند.

۸- بهداشت و درمان

هوش مصنوعی با توانمندسازی پزشکان و بیمارستان ها برای ارائه خدمات درمانی بهتر، به بیماران بیشتر و با سرعت بیشتر ، صنعت مراقبت های بهداشتی و درمانی را متحول میکند. Babylon Health یک برنامه چت هوش مصنوعی به نام GP at hand برای بخش خدمات بهداشت ملی انگلستان (NHS)ایجاد کرده است که افراد میتوانند هنگامی که احساس میکنند بیمار شده اند با آن ارتباط برقرار کنند. برنامه به سؤالات بیماران در مورد علائم آنها به صورت ۲۴ ساعته پاسخ می دهد و توصیه های پزشکی رایگان و فوری راجع به آنچه که باید بعدا انجام دهند ارائه می دهد. همچنین امکان رزرو مشاوره ویدئویی و صحبت در صورت نیاز با پزشک نیز در این نرم افزار وجود دارد. اگر تشخیص نرم افزار این باشد که فرد فقط به داروهای بدون نسخه احتیاج دارد، برنامه قادر است بیمار را از ویزیت غیر ضروری و رفتن به مطب پزشک بی نیاز کند.

۹- اینترنت اشیا

اینترنت اشیاء شبکه ای از سنسورهای متصل به اینترنت است که با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و به ما امکان درک و بهینه سازی دنیای فیزیکی را می دهند. این فناوری مقدار باورنکردنی از داده ها را تولید می کند، هوش مصنوعی ابزاری است که به ما اجازه می دهد تا از این اطلاعات استفاده کنیم تا در واقع محصولات برتر و بهتر در عرصه صنعت تولید کنیم و دنیا را به مکانی بهتر تبدیل کنیم. شرکت NquiringMinds یک استارت آپ فعال در زمینه “شهرهای هوشمند” است که از سنسورها و علوم داده استفاده می کند تا در مورد چگونگی کارآمد تر شدن مناطق شهری توصیه های مربوطه را ارائه دهد. به عنوان نمونه ، تجزیه و تحلیل داده های ترافیک مشاهده شده توسط یک لامپ وصل به اینترنت می تواند به شهرها در کاهش تراکم ترافیکی و آلودگی هوا کمک کند.

هوش مصنوعی در اینترنت اشیا

بیشتر بخوانید

منبع businessinsider

همچنین ببینید

استفاده از هوش مصنوعی مولد برای بهبود تست نرم‌افزار

هوش مصنوعی مولد به دلیل توانایی خود در ایجاد متن و تصاویر بسیار مورد توجه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *