bmw هوش مصنوعی

BMW : استفاده از کلان داده ها و هوش مصنوعی برای ایجاد ماشین های اتوماتیک

BMW در حال حاضر برخی از پیشرفته ترین خودرو های موجود در بازاررا با تکنولوژی بالا طراحی کرده و می سازد. بنابراین احتمالا جای تعجب نیست که فناوری مرتبط با کلان داده ها ( Big Data ) در قلب مدل کسب و کار شرکت، تصمیمات مربوط به خودرو و عملیات طراحی و مهندسی تا تولید، فروش و خدمات پس از فروش جای دارد. با این حال، در این مطالعه موردی، ما بر روی یک حوزه خاص تمرکز می کنیم که BMW در آن از کلان داده ها و هوش مصنوعی ( AI ) استفاده می کند و آن توسعه اتومبیل های کاملا اتوماتیک و خودران در آینده ای (نه چندان دور) است.

مقاله مرتبط :

 

BMW چگونه در عمل از کلان داده ها ( Big Data )استفاده می کند؟

BMW به وضوح معتقد است که خودروهای فردا به جای تکیه بر انسان هایی که به عنوان راننده پشت فرمان بنشینند، خودران خواهند بود. BMW در این مورد تنها نیست، همه تولید کنندگان بزرگ خودرو در حال سرمایه گذاری در فن آوری خودروهای بدون راننده هستند، اما BMW بیش از بقیه در این زمینه فعال است. این شرکت اعلام کرده است که قصد دارد خودروهای خود را تا سال ۲۰۲۱ به صورت کاملا خودکار در سطح ۵ تولید کند. سطح خودکار ۵ بالاترین سطح تعیین شده توسط وزارت حمل و نقل ایالات متحده هنگامی که این وزارت خانه شروع به قانون گذاری برای خودروهای خودکار کرد. رده طبقه بندی سطح ۵ تصریح می کند که وسیله نقلیه قادر به رانندگی بدون هیچ نظارت و یا ورودی از جانب انسان خواهد بود و عملکرد آن به اندازه خودرویی که توسط یک راننده انسان در هر جاده ای و در هر شرایطی رانده می شود، کارایی خواهد داشت. ورود خودرو های تمام اتومات به بازار ممکن است چند سالی به طول انجامد، اما BMW در حال حاضر در حال تست جاده ای ماشین هایی هست که  آن ها را دارای ” سطح اتوماتیک بالا ” توصیف می کند. در واقع، چهل دستگاه BMW سری ۷  که با تکنولوژی Mobileye اینتل تولید شده اند، تا پایان سال ۲۰۱۷ در جاده قرار گرفتند. این اتومبیل ها بدون راننده انسان قادر به رانندگی نخواهند بود و بدون راننده انسان کار نمی کنند، اما به عنوان ماشین های سطح سوم و چهارم، آن ها می توانند بسیاری از مانور ها و رویه های رانندگی را بدون هیچ مشکلی انجام دهند. ( گرچه، به دلایل قانونی، فرد راننده باید هر لحظه آماده کنترل کامل باشد. )

به لطف همکاری شرکت با Here – ارائه دهنده خدمات موقعیت مکانی که BMW به تازگی از نوکیا آن را خریداری کرده است- داده ها از اتومبیل ها جمع آوری شده اند تا در جهت اطلاع رسانی خودروهای خودگردان در آینده کمک بکنند. این اطلاعات شامل داده های مربوط به ماشین از قبیل نیروی ترمز، برف پاک کن و استفاده از چراغ، داده های ویدئویی از دوربین های روی داشبورد و داده های GPS می باشد. قرارداد اخیر بین BMW و Parkmobile، که امکان پرداخت با تلفن همراه را برای پارکینگ های موجود در سراسر آمریکا را فراهم می کند، موجب به کارگیری سیستم های Parkmobile در تعدادی از مدل های BMW خواهد شد. این تکنولوژی به رانندگان اجازه می دهد تا قبل از اینکه سفر خود را انجام دهند، پارکینگ پیدا کرده و هزینه آن را پرداخت کنند. با در نظر گرفتن زمانی که خودرو ها اتوماتیک می شوند، تصور می شود این سیستم های پارکینگ امکان پرداخت یکپارچه هزینه ها به صورت ماشین به دستگاه را امکان پذیر خواهند ساخت. در نهایت، در حرکتی دیگر به منظور افزایش راحتی راننده، BMW دستیار هوش مصنوعی آمازون با نام  Alexa را به اتومبیل های خود از اواسط ۲۰۱۸ ادغام می کند. با استفاده از میکروفن های تعبیه شده در ماشین، رانندگان قادر به ارائه دستورالعمل های صوتی اولیه، مانند درخواست برای به روز رسانی آب و هوا یا اخبار خواهند بود.

جزئیات فنی

به طور کامل، سطح ۵ خودروهای تمام اتومات بر تکنولوژی دید کامپیوتری متکی هستند، مانند تکنولوژی که توسط کمپانی اینتل با نام Mobileye ارائه شده است. دید کامپیوتری به این معنی است که کامپیوتر ها و ماشین ها را آموزش بدهیم تا مانند ما انسان ها ” ببینند “، اما با این تفاوت که با استفاده از دوربین ها به جای چشم، و بتوانند آنچه را که می بینند به نحوی شبیه به مغز انسان تفسیر کنند. اساسا این یک نوع بسیار پیشرفته از تکنولوژی تشخیص تصویر است – تکنولوژی که امکان یک جستجوی تصویری ساده را در Google فراهم می کند – جایی که ماشین ها آموزش می بینند تا به غربال و دسته بندی تصاویر بپردازند و در طول زمان با افزایش تعداد تصاویری که پردازش می کنند در این کار مهارت بیشتری بدست می آورند. فقط در این مورد، به جای مرتب کردن از طریق میلیون ها تصویر اینترنتی از گربه ها و سگ ها، دید کامپیوتری در یک وسیله نقلیه خودران به معنای استفاده از تمام داده هایی که از سنسورها و دوربین های خودرو در سیستم وارد می شوند و تجزیه و تحلیل داده ها در زمان واقعی – به اندازه کافی سریع که در صورت نیاز به توقف اضطراری بتواند آن را انجام دهد.

ایده ها و بینش هایی که می توان از BMW الهام گرفت

این که آیا غول خودروسازی آلمانی اولین خودروهای خودران را به بازار عرضه می کند یا خیر، تمام کارهایی که در زمینه توسعه سیستم ها و چارچوب های مربوط به خودروهای بدون راننده انجام شده است، مطمئنا در بلندمدت سود ده خواهند بود. برای یک سازمان بزرگ مانند BMW، داده ها و تجزیه و تحلیل آن ها همواره بخش مهمی از فرآیند موفقیت هستند ؛ و BMW در این زمینه سرمایه گذاری کرده و خود را به عنوان یک رهبر در زمینه Big Data معرفی کرده است. اما این کار را  به تنهایی انجام نداده است. استفاده استراتژیک BMW از دستاورد ها و مشارکت ها های شرکت های دیگر، به طور منظم، رویکرد پیشروانه و آینده نگر شرکت را تکمیل کرده است.

بیشتر بخوانید :

منبع Bernard Marr

همچنین ببینید

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه قابلیتی دارد؟

اولین کامپیوتر سرفیس هوش مصنوعی مایکروسافت چه ویژگی هایی دارد؟

شرکت مایکروسافت روز پنجشنبه از راه اندازی اولین رایانه شخصی سرفیس خود که برای هوش …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *