6 کاربرد هوش مصنوعی

۶ کاربرد داغ هوش مصنوعی که هوش از سرتان خواهند برد!

علیرغم این که این فناوری نسبتا جدید است، تا کنون عموم مردم و همچنین مشاغل شاهد کاربردهای بیشماری از هوش مصنوعی بوده اند و در مورد توانایی هوش مصنوعی در شبیه سازی تفکر انسانی و کمک به انجام کارهای شناختی و خلاقانه متقاعد شده اند.

کاربرد های داغ هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به سرعت از یک امید دور از دسترس، به قسمتی از واقعیت موجود امروز تبدیل شده است. برنامه های رایانه ای که قادر به انجام وظایف شناختی و محاسباتی مشابه با رویکرد انسانی که بدون مداخله انسان فعالیت می کنند، از نظر توانایی و همه گیر شدن به سرعت در حال پیشرفت هستند. هر کاربرد جدید هوش مصنوعی که ظهور می کند، محدودیت هایی که این فناوری می تواند بدان برسد را کاهش می دهد و ما را برای آنچه که در آینده از این تکنولوژی ظهور خواهد کرد، در بهت و حیرت نگه داشته است. در زیر چند کاربرد خارق العاده از هوش مصنوعی که قطعاً موجب خواهد شد تا در مورد آنچه که احتمالا در ارتباط با هوش مصنوعی می دانید، تجدید نظر کنید:

۱- شناسایی تهدیدات جنایی

برنامه های کاربردی هوش مصنوعی با استفاده از یادگیری ماشین توسط دستگاه های مجری قانون در کشورهای مختلف برای پیشبینی و پیشگیری از وقوع جرایم تهیه و مورد استفاده قرار می گیرند. ژاپن برای پیش بینی جرائم استفاده از هوش مصنوعی و کلان داده ها را مد نظر گرفته است که باعث می شود مقامات مجری قانون در آنجا با اعزام فعالانه گشت ها به مناطق پرخطر از فعالیت های جنایی جلوگیری کنند. استفاده از هوش مصنوعی در پیش بینی جرم و جنایت مفهومی جدید نیست و در حال حاضر در کشورهای مختلف مانند ایالات متحده ، انگلیس و چین در مراحل مختلف رشد و توسعه است.

۲- ارائه کمک های شخصی

رایج ترین نوع هوش مصنوعی و از این رو کاربردی که زیاد مورد توجه قرار نمی گیرد، برنامه های دستیار های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی هستند. دستیاران شخصی هوش مصنوعی مانند Siri و Cortana نه تنها شما را قادر می سازند تلفن خود را با استفاده از صدای خود مدیریت و استفاده کنید، بلکه می توانند مانند یک انسان با شما تعامل داشته باشند و حتی می توانند در برخی موارد با شما شوخی هم بکنند. برنامه های دستیار شخصی از یادگیری ماشین استفاده می کنند تا به طور مداوم اطلاعاتی را در مورد کاربران از طریق تعامل با آن ها بدست آورند و نتایج و پاسخ های مرتبط با نیاز شخص کاربر، برای او ارائه دهند.

هوش مصنوعی دستیار شخصی

۳- خواندن ذهن

بله ، درست فهمیدید؛ هوش مصنوعی می تواند طوری برنامه ریزی شود تا ذهن افراد را بخواند. دانشمندان نوعی از برنامه های هوش مصنوعی را مورد تحقیق و توسعه قرار داده اند که می توانند جریان خون مغز شما را ردیابی کنند تا بدین صورت فعالیت های ذهنی را ردیابی کرده و افکار مرتبط با فعالیت مغز تشخیص داده شده را رمزگشایی کنند. سیستم هوش مصنوعی می تواند هنگامی که فرد به یک تصویر واقعی نگاه می کند، تصویر تولید شده آن در ذهن فرد را تشخیص دهد. در حالی که این سیستم هنوز کامل نیست، آموزش آن با داده ها و تصاویر بیشتر به برنامه ذهن خوان هوش مصنوعی این امکان را می دهد تا تصاویر ذهنی را با عمق و دقت بیشتری رمزگشایی کند.

۴- طراحی لباس

علاوه بر انجام کارهای شناختی، هوش مصنوعی را می توان برای انجام کارهای خلاقانه نیز آموزش داد. کاربرد جدید هوش مصنوعی، که راه های جدیدی را برای آینده گشوده است، در زمینه مد و استایل است. آمازون برنامه طراحی مد مبتنی بر هوش مصنوعی را طراحی کرده است که می تواند برای طراحی لباس به هر سبک دلخواه به کار گرفته شود. این طراح مد و لباس متکی بر هوش مصنوعی می تواند با استفاده از تصاویری که نمایانگر یک سبک واحد است، آموزش ببیند. با استفاده از این تصاویر به عنوان مرجع، برنامه هوش مصنوعی طراحی جدیدی را ایجاد می کند که از نظر سبک سازگار و هماهنگ هستند.

هوش مصنوعی مد و لباس

۵- پیش بینی حمله قلبی

هوش مصنوعی نه تنها می تواند ذهن افراد بلکه قلب آن ها را هم بخواند! برنامه های جدید هوش مصنوعی که از الگوریتم های یادگیری ماشین ساخته شده اند و با استفاده از داده های سوابق پزشکی افراد آموزش دیده اند، می توانند حملات قلبی را بهتر از پزشکان پیش بینی کنند. الگوریتم جدید هوش مصنوعی گوگل می تواند خطر ابتلا به سکته قلبی را با اسکن ساده چشم بیمار با میزان موفقیت قابل توجهی درست پیش بینی کند. نسخه های پیشرفته تر این الگوریتم ها می توانند صدها اگر نه هزاران نفر را با پیش بینی سکته قلبی قبل از وقوع آن نجات دهند.

هوش مصنوعی پیشبینی حمله قلبی

۶- ساخت هوش مصنوعی با استفاده از هوش مصنوعی!

کاربردی ترین برنامه هوش مصنوعی ، هرچند اندکی ناامید کننده ، ساخت برنامه های دیگر هوش مصنوعی است. محققان گوگل این مفهوم را هنگامی که به یک برنامه هوش مصنوعی دستور دادند یک برنامه هوش مصنوعی دیگر ایجاد کند که اشیاء را در ویدیو تشخیص دهد آزمایش کردند. هوش مصنوعی “فرزند” حاصل نسبت به هوش مصنوعی از نسخه دست ساز آن (ساخته شده توسط انسان) در کارهای مشخص و بخصوص عملکرد بهتری داشته است. این نشان می دهد توانایی هوش مصنوعی برای انجام کارهای پیچیده و یادگیری و تکامل بدون نظارت، بسیار به ما انسان ها شبیه است.

برنامه های کاربردی هوش مصنوعی اگرچه به اندازه ی پتانسیل هایشان توسعه نیافته اند، اما در دنیای امروز بسیار رواج دارند. هوش مصنوعی بخشی از زندگی روزمره ماست و نمیتوان کاربرد های آن را نادیده گرفت. با پیشرفت بیشتر در این زمینه ، برنامه های کاربردی هوش مصنوعی قادر خواهند بود تا به طور روز افزون، کارهای محیر العقولی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید :

منبع Allerin

همچنین ببینید

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی چگونه می‌تواند به رشد کسب‌ وکار شما در اقتصاد دیجیتال کمک کند

هوش مصنوعی مولد نقطه محوری بعدی برای بهره وری و کارایی در سازمان ها است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *